جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
انفجار در قلب نیویورک
وقوع انفجار در محله «چلسی» در بخش «منهتن» شهر «نیویورک» دستکم ۲۹ شهروند آمریکایی را مجروح کرد. به گفته یکی از منابع وابسته به پلیس، گزارش های اولیه حاکی از احتمال وقوع انفجار در محل جمع آوری زباله است حال آنکه علت اصلی این حادثه همچنان نامعلوم است.
با این حال خبرگزاری «سی ان ان» به نقل از برخی منابع پلیس منشاء حادثه را انفجار یک بمب دست ساز معرفی می کند. به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به طور پیوسته در جریان تحقیقات پلیس قرار خواهد گرفت.
به گفته یک مقام رسمی، حضور تیم مشترکی از کارگروه مبارزه با تروریسم و ماموران پلیس فدرال، ایالتی و محلی، حاکی از احتمال تروریستی بودن حادثه است.
این واقعه به فاصله چند ساعت پس از آن اتفاق افتاد که یک بمب لوله ای در سطل زباله یکی از محله های شهر ساحلی «سی ساید پارک» ایالت «نیوجرسی» منفجر شد. این حادثه که گمان می رود عمدی باشد، هیچ تلفاتی در پی نداشت.
شهرداراری نیویورک حادثه پیش آمده را تعمدی می داند حال آنکه همچنان به عدم برخورداری از شواهد کافی مبنی بر تروریستی بودن آن اصرار دارد.
این درحالی است که ساعاتی پیش، دومین بسته انفجاری در نزدیکی محل حادثه پیدا شد که اطلاع دقیقی از ماهیت آن در دست نیست اما احتمال بمبگذاری را تقویت می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: