جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸سپتامبر ۲۰۱۶دیدار وزاری خارجه ترکیه و مصر پی از محمد مرسی
وزیران خارجه مصر و ترکیه روز شنبه برای اولین بار پس از سقوط دولت «محمد مرسی»، دیدار کردند. به نوشته پایگاه العالم این دیدار که با هدف حل اختلافات میان دو کشور انجام شده، در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد در ونزوئلا صورت گرفته است. «احمد ابو زید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرده، گفت: «دیدار بین وزرای مصر و ترکیه در حاشیه اجلاس عدم تعهد در ونزوئلا... این دیدار نشانه خواست دو کشور برای فائق آمدن بر اختلافات بود.» دولت ترکیه که از حامیان مرسی و جنبش اخوان المسلمین به شمار می‌رفت، با روی کار آمدن نظامیان در مصر به رهبری «عبدالفتاح السیسی» و کنار زدن مرسی، روابط خود با قاهره را قطع کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸سپتامبر ۲۰۱۶حمله تند زاخارووا به سامانتا پاور
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل را دعوت به دیدار از سوریه «به منظور آموختن مفهوم «شرم» » کرد. بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، پاور مدعی شد که زاخارووا باید از اظهارات خود مبنی بر اینکه واشنگتن با داعش همکاری کرده است، شرمسار باشد. زاخارووا در واکنش به این اظهارات پاور نوشت: «سامانتا پاور عزیز، برای اینکه معنی واژه شرم را بفهمی، به شما توصیه می‌کنم که سفری به سوریه داشته باشی و با مردم آنجا ملاقات کنی، نه اینکه با النصره یا معارضان میانه‌رو درباره تحویل کمک‌های انساندوستانه‌ که واشنگتن خیلی درباره آن نگرانی دارد، حرف بزنی، نه اینکه با آنهایی که در غرب زندگی می‌کنند و درباره آینده تؤام با موفقیت این کشور حرف بزنی.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸سپتامبر ۲۰۱۶مرگ دو نیروی امنیتی عربستانی در منطقه شرقیه
منابع خبری عربستان از کشته شدن دو مامور امنیتی سعودی در پی تیراندازی افراد مهاجم ناشناس در شهر «الدمام» واقع در شرق این کشور خبر دادند. به گزارش خبرگزاری الجزیره و به نقل از عکاظ، منابع امنیتی عربستان اعلام کردند که دو مامور امنیتی سعودی شامگاه شنبه در پی تیراندازی در منطقه «الخضریه» در شهر «الدمام» واقع در شرق عربستان کشته شدند. منابع سعودی اعلام کردند که افراد مهاجم پس از تیراندازی به سمت دو مامور امنیتی سعودی فرار کردند. بر اساس این گزارش در پی این حمله گشتی ماموران امنیتی سعودی دچار حریق شد. این منابع از انتشار بیانیه ای از سوی وزارت کشور عربستان سعودی در این خصوص طی ساعات آینده خبر دادند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸سپتامبر ۲۰۱۶برگزاری انتخابات پارلمانی در روسیه
مردم روسیه امروز یکشنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور و انتخابات نمایندگان مجلس دوما پای صندوق‌های رأی رفته‌اند. بنا بر گزارش اسپاتنیک رأی گیری در مراکز انتخاباتی روسیه امروز صبح ساعت ۸ به وقت محلی در بیش از ۷۰۰۰ حوزه انتخابی آغاز شده است. بر اساس اعلام مقامات روسیه، رأی گیری به مدت ۱۲ ساعت تا ساعت ۲۰:۰۰ ادامه خواهد داشت. آمار منتشر شده از این امر حکایت دارد که بیش از ۱۱۱ میلیون نفر در سراسر روسیه امروز واجد شرایط شرکت در انتخابات و رأی دادن هستند. ۱۴ حزب سیاسی در روسیه نمایندگان خود را برای این انتخابات معرفی کرده‌اند. در انتخابات امروز، ۲۲۵ نماینده با رأی مردم انتخاب می‌شوند و ۲۲۵ نماینده دیگر نیز از سوی احزاب انتخاب خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: