جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۲
شمارش حدود ۳۰ درصد از آراء انتخاباتی در رقابت برای کسب ۴۵۰ کرسی مجلس دومای روسیه حاکی از پیشتازی حزب حاکم «روسیه متحد» است که برجسته ترین چهره های آن را ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و «دیمیتری مدودف» نخست وزیر این کشور تشکیل می دهند.
تا این جای امر، پوتین با گفتن این مطلب که حزب روسیه متحد موفق به کسب نتیجه ای بسیار خوب شده است، رضایت خود را از روند انتخابات نشان داد. وی در این باره گفت: ما می توانیم از هم اکنون با اطمینان خاطر بگوییم که حزب روسیه متحد، نتیجه بسیار خوبی را رقم زده و پیروزی را از آن خود کرده است.
در حالی که طبق نظرسنجی ها، محبوبیت پوتین در نزد مردم روسیه همچنان بالای ۸۰ درصد است، شمارش اولیه آراء انتخابات دوما نشان می دهد که حزب متبوع وی، با کسب تقریبا نیمی از آراء (۵۲ درصد) بسیار جلوتر از حزب دموکرات لیبرال ملی گرا با ۱۴.۷ درصد و حزب کمونیست با ۱۴.۶ درصد آراء است.
حزب روسیه واحد که ۹ سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پس از کناره گیری «بوریس یلتسین» بنیانگذار روسیه نو، قدرت را در دست گرفت به دلیل انسجام سیاسی درون حزبی و پیشرفت های اقتصادی توانسته تاکنون با گذر از سد چندین دور انتخابات، قدرت را حفظ کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: