پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹سپتامبر ۲۰۱۶انفجار در ایستگاه قطار «نیوجرسی» آمریکا
پس از انفجار روز گذشته در منهتن و حادثه تروریستی در «مینه سوتا» آمریکا، انفجاری دیگر این بار در «نیوجرسی» رخ داد. به گزارش راشاتودی، این انفجار در ایستگاه قطار «الیزابت» نیوجرسی رخ داد، این انفجار در حالی به وقوع پیوست که در حال خنثی سازی بسته مشکوکی بود که در این ایستگاه قطار کشف شده بود. اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است. روز گذشته منهتن در نیویورک شاهد انفجاری نسبتا قوی بود که منجر به مجروح شدن دستکم ۳۹ نفر شد و ساعاتی بعد از آن پلیس از کشف یک بسته مشکوک در این شهر خبر داد. روز گذشته همچنین یک نفر در مینه سوتا با سلاح سرد به سمت مردم حمله کرد که در این حادثه هشت نفر زخمی شدند.


سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹سپتامبر ۲۰۱۶گفتگوی اوباما و العبادی در باره آزادسازی موصل
به گزارش اسوشیتدپرس معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، روز دوشنبه رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست نیویورک، درباره عملیات آزادسازی موصل از داعش بحث و تبادل نظر می‌کنند. باراک اوباما در آخرین حضور خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند. رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست نیویورک، قرار است دیدارهایی با مقامات خارجی شرکت کننده در اجلاس سازمان ملل ترتیب دهد. یکی از این دیدارها که قرار است روز دوشنبه به وقت نیویورک برگزار شود، دیدار اوباما با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق است. به گفته معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یکی از محورهای مهم گفتگو و تبادل نظر اوباما و العبادی، عملیات برای آزادسازی موصل از دست داعش خواهد بود.


سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹سپتامبر ۲۰۱۶برنامه مشترک «کلینتون» و «ترامپ» برای دیدار با «السیسی»
سخنگوی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد که امروز دوشنبه و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، ترامپ با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار می کند. به گزارش خبرگزاری رویترز این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، امروز دوشنبه با السیسی دیدار خواهد کرد. کلینتون علاوه بر سیسی با «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور اوکراین نیز دیدار خواهد کرد. مصر از جمله متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه محسوب می شود و برنامه هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برای دیدار با رئیس جمهور سرزمین فراعنه حکایت از اهمیت روابط واشنگتن- قاهره دارد.


سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹سپتامبر ۲۰۱۶نشست سه جانبه در نیویورک و ادامه آماده باش در کره جنوبی
به گزارش سی ان ان «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته با «فومیو کیشیدا» و «یون بیونگ -سه» همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود در نیویورک دیدار کرد. این نخستین دیدار وزیران خارجه سه کشور از زمان آخرین آزمایش اتمی کره شمالی تاکنون محسوب می شود. کره شمالی در تاریخ ۹ سپتامبر آزمایشی را انجام داد که گفته می شود قدرت آن با قدرت بمب اتم منفجر شده در هیروشیما برابر بوده است. وزیران خارجه سه کشور در بیانیه ای اعلام کردند که کره شمالی چندین قطعنامه سازمان ملل در مورد ممنوعیت برنامه های هسته ای و موشکی خود را نادیده گرفته است. این سه کشور خواستار فشار هرچه قویتر جامعه بین الملل علیه پیونگ یانگ شدند. در همین حال آماده باش اعلام شده در کره جنوبی همچنان ادامه دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: