سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
سوژه روز
نامه روز گذشته احمدی نژاد به اوباما واکنش های بسیاری را در پی داشته، از جمله اینکه آیا این نامه باید با مجوز نهادهای خاص امنیتی صورت می گرفته است یا نه.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار داشت: آقای احمدی نژاد در حال حاضر پست و جایگاهی ندارد و به صرف اینکه عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام است و نباید بدون هماهنگی با شورای عالی امنیت و وزارت امور خارجه دست به نامه نگاری می زد.
وی با تاکید بر اینکه احمدی نژاد دچار توهم شده است، گفت: او در مقامی و صلاحیتی نیست که نامه نگاری کند و درباره چپاول پولی صحبت کند که دولتش مقصر اصلی غارت ۲ میلیارد دلار شده است.
وی با بیان اینکه ظاهرا پایانی بر رفتار خودسرانه و اقدامات رابین هودی احمدی نژاد نیست، اظهار داشت: باید برای هر اقدام دیپلماسی مجوزهایی دریافت شود، حتی رئیس جمهور برای نامه نگاری با اوباما مجوز لازم از مقامات عالی رتبه کشور دریافت کرده است. 
این نماینده با اشاره به پرونده های تخلف دولت احمدی نژاد تاکید کرد: ۱۳ نفر از اطرافیان احمدی نژاد به نوعی دستگیر و بازداشت شده اند، به نظر می رسد بهتر است به جای پیگیری برداشت ۲ میلیاردی آمریکا از اموال ایران، به پرونده های بقایی و رحیمی برسد.
کار نامتعارفی بود، ولی نیاز به مجوز نداشته است
با این حال رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت چون احمدی نژاد مقام رسمی کشور نیست، نیازی به اخذ مجوز نبوده است.
علاالدین بروجردی در خصوص مبانی حقوقی این نامه مبنی بر لزوم هماهنگی با وزارت خارجه دولت وقت برای نگارش نامه به رییس جمهور آمریکا گفت:با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد مسئولیتی ندارند به عنوان یک فرد نامه نوشته و نیاز چندانی در خصوص هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی دیده نمی شود.
وی تاکید کرد: احتمالا ایشان به عنوان احساس وظیفه فریاد دفاع از منافع ملی سر داده اند اما معتقدم حتی در چنین حالتی حتما باید از موضع اقتدار با دشمن سخن گفت.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: آقای احمدی نژاد کار متعارفی نکرده اما بالاخره از این مدل کارها در گذشته نیز انجام داده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: