سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر اینکه با شناختی که قبلا از روحانی داشتم گواهی می دهم که وی در رفتار خود صادقانه عمل می کند، گفت: رییس جمهوری موضوعات و مسایل را با بحث ها و موضع گیری های سیاسی آمیخته نمی کند و با مردم صادقانه برخورد می کند و قول بی خود نمی دهد و نگاه های پوپولیستی ندارد و در حد امکانات، مقدورات و توان کار را پیش می برد و از تمامی وزرا توقع دارد با مردم صادق باشند. 
رحمانی فضلی افزود: براساس رابطه ای که رییس جمهوری با مقام معظم رهبری رهبری دارند گواهی می دهم ارتباط وی از نظر قلبی و اجرایی واقعا به رهبری نزدیک است، براساس آنچه در جلسات خصوصی و مشورت ها و تعاملاتی که در تحلیل مسایل روز داریم همیشه احساسم این بوده که وی دقیقا در همه مسایل خودشان را با رهبری تنظیم می کنند و این جزو امتیازات بسیار خوبی است که باید آن را قدر بدانیم. 
وی ادامه داد: ما نمی گوییم همه امور کشور در شرایط مطلوب است، کسی چنین ادعایی ندارد و راه طولانی و مسیرهای پر پیچ و خم داریم، خیلی از اشکالات موجود نیز ریشه تاریخی دارد. نظام های حاکم بر بودجه ریزی و نظام اداری نظام مناسبی نیست، هرچند اصلاحاتی صورت گرفته است اما مطلوب نیست.
چگونه می‌شود که به راحتی به رییس‌جمهوری اتهام می‌زنیم؟
 وزیر کشور با بیان اینکه دولت روزانه در حال بهبود و اصلاح اوضاع کشور است، گفت: با وجود تنگناها، سختی ها و اعمال نفوذهایی که روی کشور ما می شود در حوزه امنیت داخلی، کشور شرایط کاملا قابل قبولی دارد.  در حوزه سیاست خارجی در شرایطی هستیم که شر بزرگ قطعنامه های شورای امنیت را از کشور دفع کردیم و بر مبنای آن جنگ روانی و محاصره اقتصادی را رفع کردیم و از انزوا بیرون آمدیم و تحریم ها را که مانع پیشرفت کشور بود از بین بردیم. 
وی ادامه داد: امروز روسای قوای سه گانه با یکدیگر در حال تعامل و صلح هستند و اختلافی در عرصه حاکمیت نداریم. با همه اقوام و تنوع هایی که در کشور داریم اما انسجام و وحدت در کشور ما برقرار است و باید قدردان این موضوع باشیم، افراد و اشخاص و جریاناتی که به دنبال حاشیه سازی باشند و مردم و مسئولان را از مسیر اصلی غافل کنند و خدای نکرده این کار را با عدم رعایت مسایل اخلاقی و قانونی انجام دهند باید در برابر مردم پاسخگو باشند. 
وزیر کشور ادامه داد: چگونه می شود به رییس جمهوری به راحتی اتهام می زنیم؟ واقعا فکر نمی کنید این مردم می فهمند و می دانند؟ رییس جمهوری انتخاب کرده ایم و همه باید به او کمک کنیم و ناظر او باشیم. به خاطر خون شهدا، در کشور حاشیه سازی نکنیم و به جای آن بر مسایل کشور نظارت دقیق داشته باشیم، رییس جمهوری را برای ادامه کارها حمایت کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: