جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
منابع خبری فاش کردند که یک هیئت عالیرتبه اسرائیلی پس از سفر کوتاهی به قاهره که چند ساعت بیشتر به طول نینجامیده به تل آویو بازگشته است. القدس العربی نوشت این هیئت اسرائیلی روز یکشنبه وارد قاهره شده و در این سفر کوتاه با مسئولان مصری درباره تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل بحث و گفت‌وگو کرده است.
مقامات مصری یا اسرائیلی به شکل رسمی گزارشی درباره سفر این هیئت به قاهره نداده‌اند اما یک منبع امنیتی پیش از این گفته بود که یک هیئت سه نفره اسرائیلی وارد قاهره شده‌اند تا به بررسی جزئیات طرح عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر برای ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه بپردازند. عبدالفتاح سیسی اواسط مه گذشته طرحی را برای ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه ارائه کرد.
وی همچنین در مصاحبه مفصلی با رسانه‌های محلی مصر فاش کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دعوت کرده تا مذاکرات مستقیمی در مسکو داشته باشند. مذاکرات فلسطین و اسرائیل اواخر آوریل ۲۰۱۴ بدون رسیده به نتیجه مشخصی و پس از ۹ ماه گفت‌وگو با نظارت آمریکا و اروپا متوقف شد. دلیل توقف مذاکرات مخالفت رژیم صهیونیستی با پایان دادن به شهرک‌سازی‌ها و قبول مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان اساس مذاکرات و آزادی اسرای فلسطینی بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: