سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
سوژه روز
به وحدت رسیدن اصولگرایان و ارائه نامزدی واحد برای انتخابات ریاست جمهوری از موضوعات اصلی اظهارنظرهای این روزهای آن هاست. حالا یکی از اعضای جبهه پایداری علنا از تعدد نامزدهای اصولگرایان حمایت کرده است.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره ضرورت و نیاز اصولگرایان به وحدت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: معتقدم اینکه اصلاح طلبان یا اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری با هم به وحدت برسند یا نرسند، جنبه فرعی پیدا می کند، به عبارت روشن تر بگویم پرداختن به این موضوع بحثی حاشیه ای است و اصالت ندارد چون مجموع اثر این وحدت ها را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ میان آقایان خاتمی و ناطق مشاهده کردیم، دو طرف کاملا مقابل هم قرار گرفتند اما شعارها و گفتمان افراد کارساز بود. سال ۸۴ نیز با وجود تفرق کامل اصولگراها احمدی نژاد رأی آورد بنابراین آن گفتمان و ارتباطی که خود نامزد می تواند با توده ها برقرار کند موثرترین عامل رأی آوری اش است.
وی درباره احتمال تکرار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در صورت حضور نامزدهای متعدد از جریان اصولگرا در رقابت سال ۹۶، افزود: خیر، شاید همچون سال ۸۴ چند نامزد باشند اما یک نامزد با بهره گیری از گفتمانی غالب و برانگیزاننده بتواند آرای مردم را با خود همراه کند. 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از ریاست جمهوری آقای هاشمی، مردم در انتخابات شخص را انتخاب کردند تا جناح سیاسی او را، تأکید کرد: مردم سال ۹۶ نیز شخص نامزد را انتخاب می کنند و به نظر جناح ها و جریان ها کمتر توجهی خواهند داشت. اگر کسی بتواند در عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری حاضر باشد که قدرتمندتر از آقای روحانی به نظر برسد مردم به او رأی می دهند.
وی تاریخ مصرف تقسیم بندی جناح ها به اصولگرایی و اصلاح طلبی را پایان یافته توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به رفتار سیاسی دولت یازدهم نوع صف بندی سیاسی در کشور تغییر پیدا کرده است و دیگر عناوین اصولگرایی و اصلاح طلبی وجود ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: