شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
سوژه روز
بالاخره بعد از مدت ها بحث بر سر استیضاح وزیر آموزش و پرورش این طرح پس از بررسی‌های لازم و با امضای ۴۰ نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه تقدیم شد.
جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عصر امروز یکشنبه با حضور اعضا برگزار شد که بر این اساس بررسی طرح استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش دستورکار جلسه بود.
طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح پس از بررسی در هیأت رئیسه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
در این طرح آمده است: هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع حدود یک میلیون فرهنگی و ۱۲ میلیون دانش آموز و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به نسل آینده و مبارزه با تهاجمات فرهنگی می‌باشد. این طرح در ادامه دلایل خود را به این ترتیب مطرح کرده است: ۱-آموزش و پرورش دارای کاهش راندمان آموزشی - پرورشی شده و فرهنگیان و دانش آموزان انگیزه کار نداشته و بعضا دچار بیماری افسردگی شده‌اند. ۲-عدم برنامه‌ریزی صحیح و جدید در بحث مسائل تربیتی - پرورشی - تربیت بدنی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی. ۳-عدم توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» در بحث فرهنگ‌سازی در مدارس و جامعه. ۴-عدم رضایت معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش. ۵-عدم پویایی و شور و نشاط در بدنه وزارت و همکاران فرهنگی. ۶-برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب در سازماندهی نیروهای انسانی. ۷-بی‌توجهی به مدارس روستایی و غفلت از آنها و گسترش در رشد حاشیه‌نشینی در شهرها به دلیل مهاجرت خانواده‌ها برای ادامه تحصیل فرزندان. ۸-اجرایی نشدن سند بنیاد تحول آموزش و پرورش. ۹-عدم تحول و حرکت جدید در آموزش و پرورش و عدم برنامه و چشم‌اندازی کاربردی برای آینده. ۱۰-عدم تکریم ارباب‌رجوع در بعضی از مدارس. ۱۱-عدم اجرایی شدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق و عدم اجرای طرح‌بندی فرهنگیان. ۱۲-نگاه سیاسی و جناحی و باندی در آموزش و پرورش و مدارس به صورت ویژه در عزل و نصب مدیریت‌ها از سطح کلان تا خرد بدنه وزارت آموزش و پرورش. ۱۳-عدم مصوبات مجلس در اجرایی شدن معلمان حق‌التدریس و مربیان کودک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: