پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶داعش مسئولیت انفجار بغداد را بر عهده گرفت

گروه داعش اعلام کرد که انفجار امروز بغداد توسط تروریست‌های این گروه انجام شده است. گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار امروز بغداد را برعهده گرفت. صبح امروز یک عامل انتحاری خود را در نزدیکی بازاری در غرب بغداد منفجر کرد که بر اثر آن دستکم ۷ نفر کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند. همزمان با دستاوردهای امنیتی نیروهای عراقی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف این کشور، گروه تروریستی داعش حملات خود را در چارچوب انفجارهای انتحاری در بغداد افزایش داده و تلاش دارد به این طریق، ناکامی‌های خود در عرصه میدانی را جبران نماید.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶مرکل، خواستار جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اروپا

صدراعظم آلمان گفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از مهاجرت‌های ثبت نشده و غیرقانونی به این اتحادیه جلوگیری کنند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این‌باره خاطرنشان کرد: «هدف ما باید متوقف‌ کردن مهاجرت غیرقانونی تا جایی که ممکن است، باشد». اروپا در حال حاضر با بحران هجوم پناهجویان به غرب مواجه است. به رغم تلاش‌هایی که از سوی بروکسل برای محدود کردن تعداد مهاجران صورت می‌گیرد، بسیاری از افراد سعی دارند از کشورهایی نظیر سوریه خود را به خاک اروپا برسانند. با این حال، آنگلا مرکل بر آن است که اتحادیه اروپا در مقابله با مهاجرت غیرقانونی گام‌های مهمی برداشته است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶پیام‌های عذرخواهی آمریکا از دولت سوریه

عذرخواهی آمریکا از رئیس‌جمهوری سوریه به‌دلیل حمله به مواضع ارتش این کشور در «دیرالزور» به‌مثابه به رسمیت شناختن یا به‌عبارتی «به رسمیت شناختن مجدد وی و دولتش» است؛ زیرا این اقدام از زمان آغاز بحران سوریه در پنج سال پیش تاکنون بی‌سابقه بوده است. دولت‌های آمریکایی عادت ندارند بابت اشتباه‌های خود عذرخواهی کنند به همین دلیل، این غیرمنتظره بود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کند که دولت آمریکا رسماً از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به‌دلیل حمله هوایی به یگان‌های ارتش سوریه در «جبل الثرده»، که مشرف بر فرودگاه نظامی «دیرالزور» است، عذرخواهی کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶دخالت شورای همکاری خلیج فارس در امور داخلی عراق

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که شورای همکاری خلیج فارس در امور داخلی این کشور دخالت می‌کند. ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که این شورا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند و بیانیه‌ای که اخیراً صادر کرده است در تحلیل وقایع و رویدادهای عراق درست نبوده است. دفتر وزیر امور خارجه عراق در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: «ابراهیم الجعفری در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با صباح الخالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت دیدار کرد». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: