پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: سیاست‌ خارجی یک دولت و نحوه‌ی ارتباطش با کشورهای مختلف یکی از پایه‌های اساسی برای جذب گردشگر است. اگر شرایط سیاسی ما در جهان، نامطلوب باشد و ما نتوانیم توطئه‌ی ایران هراسی را شکست دهیم در جذب گردشگر ناموفق خواهیم بود.
وی گفت: امروز چهره‌ی ایران با چند سال پیش متفاوت شده است و یکی از آثار مهم برجام،  مبارزه با ایران هراسی بوده است. ما در برجام ثابت کردیم ترس از فن آوری صلح آمیز ایران و قدرت دفاعی کشور ما بی‌ اساس است.
ما اثبات کردیم که ابعاد احتمالی نظامی در موضوع هسته‌ای واهی است و بعد از ۱۲ – ۱۳ سال و هزاران بازرسی سرزده، آژانس بین‌المللی اعتراف کرد که فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز است. این  به معنای پایان یکی از ابعاد مهم تبلیغاتی و سیاسی ایران هراسی در دنیا بوده است.
روحانی در ادامه اظهارات خود با بیان این که در گذشته دولت‌هایی مردم خود را تشویق می‌کردند که به ایران سفر نکنند، اظهار کرد: اما امروز این کشورها یا ممانعت‌ ها را برداشته‌اند یا سفر به ایران به عنوان یک کشور امن را تشویق می‌کنند. دولت یازدهم سرمایه گذاری عظیمی برای امنیت کشور کرده است. باید این سرمایه گذاری ثمر داشته باشد. ثمره‌ی این سرمایه گذاری باید جذب سرمایه و گردشگر و توسعه کشور باشد.
وی افزود: من از همه مسئولان امنیتی و نیروهای مسلح برای تامین امنیت تشکر می‌کنم اما باید حواسمان باشد که درخت امنیت میوه بدهد زیرا سایه‌ی آن تنها کافی نیست. امنیت برای جذب گردشگر و توسعه ایجاد شده و شرایط سیاسی برای جذب سرمایه هم آماده است. ما سیاست‌ تعامل سازنده با دنیا را قدم به قدم ادامه می‌دهیم زیرا این سیاست یکی از سیاست‌های اساسی دولت، و نظام است.
روحانی مساله‌ی اقتصاد را یکی دیگر از شرایط جذب گردشگر دانست و گفت: گردشگر برای سفر به هر کشوری هزینه‌های خودرا مقایسه می‌کند و هر چقدر مخارج کمتر باشد، گردشگر بیشتری جذب می‌شود. اگر کشوری با تورم روبرو باشد، و گردشگر نداند ۶ ماه آینده تورم چقدر بالا می‌رود نمی‌تواند درست برای کار خود برنامه ریزی کند. یکی از کشورهایی که من به آن سفر کردم، در طول یک سال تورمش ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اقتصادی دولت کاهش رشد تورم بوده است، افزود: اکنون تورم سالانه از بیش از ۴۰ درصد به حدود ۸ و نیم درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه هم از ۴۵  درصد به حدود ۷ درصد رسیده و اصل برای ما حفظ تورم تک رقمی است. اکنون گردشگر بدون دغدغه‌ی تورم می‌تواند برای سفر به ایران برنامه ریزی کند.
وی ادامه داد: ما از سویی قدم‌های خوبی در روابط بانکی با جهان برداشته‌ایم هر چند همه مسائل حل نشده است. اکنون یکی از موضوعات ملاقات ما با سران کشورها، تسهیلات در امور مالی و بانکی و سرمایه گذاری است. از سویی ما برای نوسازی ناوگان هوایی تلاش می‌کنیم تا گردشگر با پرواز مستقیم به تهران بیاید و دیگر از کشوری دیگر مجبور نباشد به ایران بیاید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: