پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶ادوارد اسنودن جایزه شجاعت گرفت

ادوارد اسنودن برای «شجاعت و وجدان آگاهی» که از خود به دلیل افشای اطلاعات محرمانه آمریکا نشان داده، جایزه‌ای را از یک شهر آلمان دریافت کرد. وی این تندیس بلوری «گلس آو ریزن» را از شهروندان شهر کاسل آلمان دریافت کرد. برگزارکنندگان مراسم اهدای این جایزه اعلام کردند این جایزه به این دلیل به وی داده شده که این افشاگر با شجاعت و براساس وجدان خود تصمیم گرفت که زندگی‌اش را برای یک هدف بزرگ‌تر به خطر اندازد. در سال 2013 ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس اطلاعاتی آمریکا پس از افشای اطلاعات امنیتی گسترده این آژانس به هنگ کنگ و سپس به مسکو رفت. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶احتمال اعلام آتش‌بس قریب‌الوقوع در یمن

در حالی که فرستاده سازمان ملل به یمن همچنان طرف‌های درگیر در این کشور را به آتش‌بس فوری فرا می‌خواند، منابع یمنی از احتمال اعلام آتش‌بس در این کشور طی روزهای آتی خبر می‌دهند. اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن اخیراً در دیدار با عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن بار دیگر طرف‌های درگیر را به آتش‌بس فوری و بازگشت به مذاکرات صلح فراخواند. وی گفت که آتش‌بس به سازمان ملل اجازه می‌دهد تا برنامه‌های انسانی خود را به ویژه درباره بازسازی یمن ازسر بگیرد. عبدالملک المخلافی نیز اخیراً نسبت به اجرای آتش‌بس انسانی 72 ساعته در یمن در نیمه اول هفته جاری، ابراز امیدواری کرده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶پیشنهاد «مقتدا صدر» برای آزادسازی موصل

رهبر جریان صدر عراق پیشنهاد کرد حفظ امنیت استان الانبار به نیروهای او معروف به «گردان‌های صلح» واگذار شود. مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، در پاسخ به سوالاتی دربارۀ تقسیم استان الانبار به چند استان کوچک تر، گفت: هرچند این موضوع، به مردم موصل مربوط می شود، اما من آن را پیشنهاد نمی کنم. رهبر جریان صدر، درباره برخی مخالفت‌ها با مشارکت بسیج در عملیات آزادسازی موصل گفت: «از نظر من نیز، ضروری است که آزاد کنندۀ موصل، تنها ارتش و نیروهای امنیتی رسمی باشند؛ مگر اینکه بسیج، تحت چارچوبی دیگر قرار گیرد که در آن صورت، این، موضوعی دیگر خواهد بود». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶تأکید «السیسی» بر اقتدار ارتش مصر

عبدالفتاح السیسی طی سخنانی در جریان افتتاح پروژه «غیط العنب» در اسکندریه، گفت: «مصر دولت، نیروهای مسلح و وزارت کشور قوی دارد و هیچ کس نمی تواند به دولت مصر آسیبی برساند». وی اعلام کرد که دولت مصر طرحی را دارد که در صورت لزوم نیروهای ارتش را ظرف 6 ساعت به حال آماده باش درآورده و در سراسر مصر مستقر می‌کنند. وی اشاره کرد که هدف تروریسم، شکست مردم و اشاعه سخنان باطل است تا اعتماد مردم به خود و کشورشان را سلب نماید. السیسی همچنین تصریح کرد که مصر در امر مبارزه با تروریسم موفقیت زیادی کسب کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: