جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
سوژه روز
در جلسه علنی امروز مجلس محمود صادقی در تذکری به رئیس دیوان محاسبات اظهار کرد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه خود اعلام کردند که به شخصی که با ایشان درباره کاندیداتوری ریاست جمهوری مشورت کرده بود، فرمودند که صلاح نمی دانم حضور پیدا کنید به این دلیل که حضور شما باعث دودستگی و تشتت و ایجاد فضای دوقطبی می شود. آن شخص در دوره ریاست جمهوری هشت ساله خود نیز با ایجاد دو دستگی و فضای دوقطبی در کشور، کارش را به پیش برد
وی ادامه داد: آن شخص، علاوه بر اینکه در نظام اداری هرج و مرج ایجاد کرد، بیت المال شامل بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را بر باد داد. مطابق اعلام دادستان محترم دیوان محاسبات در جلسه ای که هیات رئیسه فراکسیون شفاف سازی در دیوان داشت،‌ دولت گذشته ۴۸ هزار میلیارد تومان محکومیت قطعی مالی دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به شخص رئیس دولت سابق که تاکنون اجرا نشده است.
وی گفت: ما از رئیس مجلس و رئیس دیوان محاسبات درخواست می کنیم که احکام صادره را اجرا کنند.
محمود صادقی همچنین در گفت وگو با ایسنا، در توضیح این صحبت خود افزود: در جلسه‌ای که با آقای فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات هم داشتیم این موضوع اعلام شد و سوال کردیم که چرا اجرایی نمی‌شود  و موانع اجرای این احکام چیست؟ اگر مانعی وجود دارد از مانمایندگان کمک بخواهند که برویم اجرا کنیم.
این عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه چرایی عدم اجرای این موضوع را باید از دیوان محاسبات پرسید گفت: تذکری هم که امروز در جلسه علنی مطرح کردم، در این راستا بود که این موضوع باید اجرایی شود و ما پیگیری می‌کنیم.
صادقی در پایان اظهار کرد: باید از اقای عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در مورد اجرای این حکم سوال کنید و دیوان باید پاسخگو باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: