پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
رییس جمهوری با تاکید بر این که اطلاعات و آمار کشور باید دقیق و شفاف باشد و در لحظه و به روز در اختیار مسئولان قرار گیرد، گفت: مردم نیز نباید احساس کنند که از سرشماری کسی می خواهد سوء استفاده کند.
حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ افزود: آمار دقیق به مسئولان کمک خواهد کرد تا با برنامه ریزی درست و بر مبنای عقلانیت و خرد جمعی کار را پیش ببرند بنابراین مرکز آمار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این که اطلاعات و آمار از نظر فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: اگر با آمار حرف بزنیم، مهم است. مسئولان مربوطه باید با آمار حرف بزنند و هر کسی به خود اجازه ندهد در زمینه آمار سخن بگوید. بنابراین باید اجازه دهیم مسئولان مرکز آمار، آمار دقیق را اعلام کنند و از نظر قانونی مسولیت ارائه آمار بر عهده مرکز آمار ایران است.
وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان سرشماری تاکید کردند خدایی نکرده اگر آمار دقیق نباشد یا کسی در آمار واقعیت را بیان نکند حتما خیانت ملی است و مانند این است که فردی به آزمایش خون برود و واقعیت گفته نشود و این مسئله در زندگی آن فرد از اهمیت بالایی برخوردار است.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این که مسائل اقتصادی، اجتماعی و آسیب های اجتماعی و موضوعات فرهنگی کشور بر مبنای آمار دقیق است،اظهارداشت: همه باید با آمار حرف بزنیم و امروز بخش هایی هستند که عادت دارند آمار سرخودی را درست می کنند که نمی دانم از کجا نشات گرفته است.
روحانی ادامه داد: البته ممکن است یک صاحب نظر، نظر شخصی خود را تبیین کند ولی باید اجازه دهیم مسئولان مربوطه آمار دقیق را اعلام کنند.
رییس قوه مجریه ضمن تشکر از مرکز آمار کشور گفت: زحمت بزرگی به دوش این مرکز قرارداده شده است که باید با این امانت با دقت به مقصد برسانیم و امیدواریم ظرف سه ماه نتایج نهایی سرشماری در اختیار مسئولان و مردم قرار گیرد و از همه دست اندارکاران از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه ملی اطلاعات تشکر می کنم.
روحانی از مردم تقاضا کرد همکاری لازم را با مامورین سرشماری داشته باشند و همچون مراحل گذشته که با مسئولان همکاری داشته اند، احساس کنند این اطلاعات ضرورت کشور و به نفع همه مردم است و احساس نکنند از این سرشماری کسی می خواهد سوءاستفاده کند.
وی با تاکید بر این که چنین چیزی وجود ندارد، گفت: سرشماری پایه ای برای دیدن آینده کشور و برنامه ریزی و تضمیم گیری دقیق برای آتیه کشور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: