جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم و به دنبال جنگ با دنیا نیستیم؛ کسانی که با چنین زبانی از طرف ما با دنیا صحبت می‌کنند سخت در اشتباه هستند. افراد سیاسی و نظامی کشور ما باید به گونه‌ای صحبت کنند که به مصلحت انقلاب و اسلام باشد.
‌حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای در نشست گرامیداشت دفاع مقدس که  در تالار مطهری اهواز برگزار شد، گفت:  امام(ره) فرمود جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان؛ اما زمانی رسید که خود امام(ره) تشخیص داد مصلحت در توقف جنگ است. وقتی امام(ره) می‌گوید من جام زهر را سر می‌کشم به این معنی است که دارم کاری را با بی‌میلی انجام می‌دهم. در واقع سیاست‌مدار و رهبری مانند امام خمینی(ره) با آن قدرتی که داشت تصمیمی اتخاذ کرد که باطنا تمایلی به آن نداشت اما شرایط حکم می‌کرد که آن را انجام دهد بنابراین ما از جنگ و دفاع مقدس دفاع می‌کنیم مادامی که رهبری آن را برای کشور پذیرفته باشد.
وی گفت: ‌درست است که ما این انقلاب را به درستی حفظ نکردیم و قدرش را نمی‌دانیم و بعضی‌ها نیز سعی دارند که از آن سوءاستفاده کنند و منحرفش کنند ولی اصل این انقلاب درست مانند اصل اسلام و قرآن چیز خالص و نابی بوده است و نیت امام(ره)‌ این بود که در این کشور الگویی به وجود آید که سرمشق همه جهانیان باشد، ولی ما کم‌کاری کردیم و نتوانستیم کشور را به آن شکل که امام(ره) می‌خواست در بیاوریم.
وی گفت:‌ انقلاب اسلامی با آن اوج و بلندای هدف‌گیری موجب ترس دشمن شده بود و در ما نیز در آن جنگ هشت ساله با وجود تلخی‌هایی که در ابتدای آن بود، توانستیم پیروز شویم.
خامنه‌ای ادامه داد: اوایل جنگ وقتی من به اهواز آمدم، رزمندگان نزد من آمدند و گفتند ما برای به دست آوردن حتی دو قبضه اسلحه کلاش مشکل داریم و بنی‌صدر با ما همکاری نمی‌کند؛ ولی به تدریج اوضاع بهتر شد. اکنون به حمدالله به سبب قدرت نظامی کشورمان، دشمنان که مصمم به از بین بردن ما هستند، دچار تردید شده‌اند. آنها دوست دارند ما را از بین ببرند ولی تردید دارند و می‌ترسند.
وی اظهار کرد: ما جنگ‌طلب نیستیم و به دنبال جنگ با دنیا نیستیم؛ کسانی که با چنین زبانی از طرف ما با دنیا صحبت می‌کنند سخت در اشتباه هستند. افراد سیاسی و نظامی کشور ما باید به گونه‌ای صحبت کنند که به مصلحت انقلاب و اسلام باشد. ما مردمی صلح‌طلب و آرام و در عین حال دارای قدرت هستیم که کسی نباید فکر تجاوز ما را به ذهنش راه دهد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به وضعیت خوزستان عنوان کرد:‌ متاسفانه در حال حاضر کارهای مربوط به بازسازی خرمشهر خوب پیش نمی‌رود و واقعا نمی‌دانم چه گیری در کار است؟ نبود بودجه عذر موجهی نیست چرا که این استان جزو اولویت‌ها است و خوزستان آبروی کشور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: