شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
در حالی حدود یک ماه پیش، «وال‌استریت ژورنال» خبری مبنی بر آمادگی ایران با اعضای اوپک در زمینه پیوستن به مذاکرات ایجاد سقف تولید برای نفت خام که در الجزایر برگزار می شود منتشر کرد، امروز این نشریه در گزارشی نوشت که با توجه به تنش های موجود بین ایران و عربستان و نقش آمریکا در افزایش ذخایر نفتی به نظر می رسد که نشست الجزیره بی نتیجه باشد.

وال استریت ژورنال در این گزارشی مدعی شده است که اختلافات مقامات نفتی ایران و عربستان برای اجرای فریز نفتی طی هفته گذشته بیشتر شد و این دو کشور هنوز نتوانسته‌اند در مورد مکانیزم اجرا به توافق برسند. منابع آگاه در گفت‌وگو با این روزنامه بیان کرده‌اند که در شرایطی که کشورهای اوپک در تلاش برای رسیدن به توافق در خصوص فریز نفتی  در نشست الجزایر هستند، عربستان و ایران در مورد میزان تولید ایران و همچنین مرجع اعلام «آمار تولید در زمان اجرای طرح فریز نفتی» با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

وال استریت ژورنال در این گزارش مدعی شده است که مقامات ایرانی برای توافق بر سر تولید در حال بازی هستند و این گردهمایی در این هفته را در حد یک اجلاس مشورتی می دانند . وال استریت می نویسد: عربستان پیش از این به ایران پیشنهاد داده است که در صورتی که ایران سطح تولید نفت خام خود را ثابت نگه دارد ، عربستان نیز با فریز نفتی موافقت خواهد کرد در حالی که ایران نیز پیش از این گفته است که قصد دارد تولید نفت خام خود را به سطح پیش از تحریم برساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: