جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
محسن رضایی عنوان کرد:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: داعش اقدام به ورود به ایران کرده اما نیروهای امنیتی و سپاه، تعداد زیادی از آن‌ها را گرفته‌اند. سه ماه پیش می خواستند در نماز جمعه تهران خودشان را منفجر کنند که در بین راه همدان و کردستان دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی طی سخنانی در مسجد جامع حضرت حجت(عج) با  تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس هم، ذکر و یاد شهدا مناسبت دارد. زنده نگه‌داشتن یاد شهدا به‌نوعی زنده شدن خود ماست. شهدا حقیقتی بزرگ هستند که با یاد آن‌ها خودمان حیات پیدا می‌کنیم. از سوی دیگر موقعیت مناسبی است که در مورد یکی از بزرگ‌ترین حوادث انقلاب صحبت کنیم و حادثه دفاع مقدس را بشناسیم و ببینیم در آینده با چه حوادثی روبرو هستیم. ببینیم چطور می‌شود این امنیت را نگه داشت. این هفته در دل خودش موضوعات بزرگ و حیاتی دارد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در شب عملیات همه فرماندهان جمع شدند. عده‌ای می‌گفتند لو رفته است. جدولی کشیدند و هفت دلیل برای لو رفتن و هشت دلیل برای لو نرفتن ذکر کردند. بعد از جلسه محل فرماندهی را بمباران کردند. دلایل هشت به هشت شد. بالاخره آماده عملیات شدیم. غواص‌ها راه افتادند. برادر مرتضی قربانی در بیسیم گفت که نورافکن‌ها روشن شده و سر غواصان ما را دیده و با تیربار دارند رود را می‌زنند. متوقف شدیم و به بچه‌ها گفتیم که کسی تیر نزند. جز خدا کسی به ما کمک نخواهد کرد. نیم ساعت بعد نورافکن‌ها خاموش شد و تیراندازی قطع شد و بچه‌ها به فاو رسیدند. فرمانده تیپ فاو عراق به ما گفت که از عملیات شما خبر نداشتیم. نورافکن ما خراب بود. آن‌شب داشتیم باطری‌هایش را امتحان می‌کردیم! این واقعیت اتفاق است که آن عملیات انجام شد. در این عملیات، فکر، توکل، امداد الهی، فداکاری و دل به دریا زدن‌ها را می‌بینید. این است که ما اکنون از اقتدار برخوردار شده‌ایم. ما اگر با خدا و با هم باشیم کسی نمی‌تواند ما را به زمین بزند. هیچ مانعی سد راه ما نخواهد شد. این پیروزی‌ها بود که ما را به اقتدار امروز رسانده. ملت ما بعد از سیصد سال اقتدار خودش را بازیافته است. این مهم‌تر از آزادسازی سرزمین‌هاست. ما دیگر وابسته نیستیم و به تجهیزات و مستشاران خارجی نیاز نداریم. در گذشته شاهان ایران، با تحریم فشنگ، اداره می‌شدند. اگر امروز به ما موشک هم ندهند نمی‌توانند ما را اداره کنند.

این استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع)  ادامه داد: این اقتدار، به امنیت امروز منجر شده، داعش اقدام به ورود به ایران کرده اما نیروهای امنیتی و سپاه ما، تعداد زیادی از آن‌ها را گرفته‌اند. سه ماه پیش خواستند در نماز جمعه تهران خودشان را منفجر کنند که در بین راه همدان و کردستان دستگیر شدند. قرار بود در تهران مجهز به بمب بشوند و حادثه ایجاد کنند. ببینید فرانسه با چند انفجار به هم ریخت و وضع امنیتی خاص اعلام کردند. این اقتدار را باید حفظ کرد.

رضایی یادآور شد: حالا عده‌ای می‌گویند اقتصاد اگر می‌خواهیم اقتدار را باید تضعیف کرد. ما می‌گوییم سی‌وهفت سال اقتصاد را در دست داشتید، اقتصاد را هم مثل اقتدار نیروهای مسلح درست کنید. معیشت مردم را سامان بدهید. این اقتدار اگر نباشد که نمی‌شود سرمایه‌گذاری کرد و تولید داشت. این امنیت مثل سایه‌بانی است که زیر آن می‌شود مشکلات اقتصادی را حل کرد. دو سه سال است وهابی‌ها و آل‌سعود راه افتاده‌اند. کاری که اسرائیل نتوانست بکند را این‌ها در ناامن کردن منطقه کرده‌اند. فریاد می‌کشند و دیوانه‌وار داد و بیداد می‌کنند. نمی‌دانندکه اگر غلطی کرده و به ایران حمله‌ای کنند، مردان ایران به فرمان امامشان راه می‌افتند تا مکه و مدینه را از بت‌ها پاک‌سازی کرده و این شهرها را به دوران طلایی پیامبر اکرم(ص) برسانند. این صبر و خونسردی ما برای این است که نمی‌خواهیم وارد جنگ بشویم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: