پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶آناتولی- تهدید هسته‌ای پاکستان علیه هند

دولت پاکستان هشدار داد که در استفاده از زرادخانه اتمی‌اش در مواجهه نظامی با هند تردید نمی‌کند. خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری اکسپرس گفت: پاکستان این تسلیحات اتمی را تنها برای نمایش دادن، نمی‌سازد. ما این تسلیحات را برای دفاع از خود می‌سازیم. وی ادامه داد: باید این مساله را مشخص کنم که اگر نیروهای هند وارد مرزهای ما شوند، پاکستان گزینه دیگری جز استفاده از سلاح اتمی خود ندارد. اظهارات وزیر دفاع پاکستان در بحبوحه تنش‌ها میان این دو کشور قدرتمند اتمی و پس از حمله نظامی به مقر ارتش هند در کشمیر صورت گرفته است؛ امری که دولت پاکستان مسئولیت آن را رد کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶خبرگزاری کویت- ابراز آمادگی کویت برای میزبانی مذاکرات صلح یمن

کویت اعلام کرد برای میزبانی دور جدید مذاکرات صلح میان طرفین یمنی آماده است؛ مذاکراتی که جامعه بین‌المللی به دنبال از سرگیری آن در ماه اکتبر است. خالد سلیمان جارالله، معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد کشورش آماده استقبال طرفین یمنی برای امضای توافقنامه صلح است. بر اساس این گزارش، «اسماعیل ولدالشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن پنجشنبه هفته جاری به مسقط می‌رود تا با هیأت انصارالله در این کشور دیدار و درباره مقدمات آغاز دور جدید مذاکرات صحبت کند. این مذاکرات در ۶ آگوست و پس از نزدیک به ۱۰۰ روز گفت‌وگوی بی‌نتیجه متوقف شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶سومریه نیوز- تعجب «العبادی» از اظهارات «اردوغان»

نخست وزیر عراق ضمن ابراز تعجب از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه درباره تعیین زمان آغاز عملیات موصل، گفت: ترکیه هیچ نقشی در عملیات نظامی علیه داعش ندارد. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: ترکیه هیچ نقشی در عملیات نظامی علیه داعش ندارد اما ما نمی‌خواهیم که برخوردی با نیروهای ترکیه در شمال عراق به وجود بیاید. وی تأکید کرد: ما با حضور نیروهای ترکیه مخالفیم چرا که حضور آن‌ها موجب کارشکنی در تلاش‌های عراقی‌ها در جنگ علیه داعش شده است. پافشاری آنکارا بر ماندن این نیروها در شمال عراق «غیر قابل توجیه» است. اخیرا اردوغان گفته بود که عملیات آزادسازی شهر موصل ۱۹ اکتبر آغاز می‌شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶رویترز- مرکل: منطقه پرواز ممنوع در سوریه ممکن نیست

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدار دیروز خود با نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی در شهر برلین درباره مساله اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه به خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط موجود من چندان به مساله ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در خاک سوریه خوشبین نیستم. پیش از این و در پی حمله اخیر به یک کاروان امدادرسانی در نزدیکی شهر حلب، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان در اظهار نظری مداخله جویانه خواهان ایجاد هفت روزه یک به اصطلاح منطقه پرواز ممنوع در سوریه شده بود. با این حال علاوه بر مرکل، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا نیز با چنین طرحی مخالفت کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: