دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱ اکتبر ۲۰۱۶نیویورک تایمز- تهدید «ترامپ» به نپذیرفتن نتیجه انتخابات

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنانی متناقض با گفته های خود در نخستین مناظره با هیلاری کلینتون گفت: «اگر کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، ممکن است نتایج را نپذیرم». ترامپ گفت که اگر هیلاری کلینتون پیروز انتخابات شود، وی لزوماً نتایج را نخواهد پذیرفت. این در حالی است که وی چهار روز قبل در مناظره با هیلاری تصریح کرده بود که اگر بازنده انتخابات شود، قطعاً به نتایج احترام خواهد گذاشت. وی در این زمینه گفت «باید دید که چه خواهد شد، باید ببنیم که چه اتفاقی روی خواهد داد، باید دید». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱ اکتبر ۲۰۱۶راشا تودی- هشدار روسیه به آمریکا درباره سوریه

وزارت خارجه روسیه بر پیامدهای خطرناک هرگونه تجاوز مستقیم آمریکا به دمشق تأکید کرد. ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هرگونه تجاوز مستقیم آمریکا به دمشق و ارتش سوریه منجر به تغییرات تکان دهنده‌ای در خاورمیانه خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «تغییر نظام حاکم در سوریه به چیزی بدتر از خلأ قدرت خواهد انجامید و آن خلأ سیاسی است که فوراً به‌وسیله میانه‌روها که در حقیقت همان تروریست‌ها هستند پر خواهد شد». در پی حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و نقض آتش‌بس از سوی تروریستها، تحولات سوریه وارد فاز جدیدی شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱ اکتبر ۲۰۱۶فیگارو- فرانسه علیه داعش در موصل وارد عمل می‌شود

وزیر دفاع فرانسه روز جمعه طی اظهاراتی از انجام عملیات قریب‌الوقوع بزرگی علیه گروه تروریستی داعش در شهر موصل عراق خبر داد. ژان ایو لودریان دیروز جمعه در اظهاراتی اعلام کرد: «فرانسه به زودی در چارچوب عملیات‌های هوایی ارتش از ناوهای هواپیمابر شارل‌دوگل اقدام به انجام عملیاتی بزرگ برای بازپس‌گیری شهر موصل از داعش خواهد کرد». هواپیماهای جنگی رافائل دیروز از روی عرشه ناو فرانسوی مستقر در مدیترانه شرقی که در روز ۱۹ سپتامبر بندر تولون فرانسه را ترک کردند، به آسمان پرواز کردند. لودریان گفت: «به زودی عملیاتی بزرگ آغاز خواهد شد البته این اتفاق فوراً و خیلی زود انجام نخواهد شد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱ اکتبر ۲۰۱۶وال استریت ژورنال- سند محرمانه آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران

روزنامه آمریکایی وال استریت گفته است که دولت آمریکا در برابر آزادی شهروندان این کشور از زندان‌های ایران، با امضای «سندی محرمانه» با لغو پیش از موعد تحریم سازمان ملل علیه دو بانک دولتی ایران موافقت کرد. در گزارشی که با عنوان «ایالات متحده سند محرمانه لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه بانک‎های سپه و سپه اینترنشنال را امضا کرد» در شماره روز ۳۰ سپتامبر این نشریه منتشر شده، آمده است که در همان روزی در ماه ژانویه که چهار شهروند آمریکایی از زندان‌ های جمهوری اسلامی آزاد شدند، دولت باراک اوباما قبول کرد تحریم‌های سازمان ملل علیه دو بانک مرتبط با برنامه موشکی ایران لغو شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: