دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ اکتبر ۲۰۱۶الاخبار- گزینه آمریکا برای چند ماه آینده سوریه

روزنامه «الاخبار» در تحلیل جدیدترین تحولات بحران سوریه به شکست آتش‌بس و بحران موجود بین آمریکا و روسیه اشاره و تاکید می‌کند، این شرایط هشدار می‌دهد عرصه میدانی سوریه در آستانه وخامت بیشتر است، چون پس از شکست در عرصه سیاسی دولت آمریکا نیازمند یک پیروزی میدانی است تا اعتبار داخلی دولت اوباما را تا تشکیل دولت جدید حفظ کند، اما دمشق و متحدانش تسلیم ناپذیرند. کاربرد مفاهیمی چون «دشمن دشمنم دوست من است» و «جنگ نیابتی» و حمایت از دشمنی که می‌توان مبارزه با آن را به زمان دیگری موکول کرد، درکنار دل بستن بیش از حد به امکانات و گزینه‌های در اختیار موجب پیچیدگی میدان سوریه شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ اکتبر ۲۰۱۶هاآرتص- بروز نشانه شورش مردمی در سرزمین‌های اشغالی

افرایم هالوی، رئیس پیشین موساد در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص»، ابراز امیدواری کرد که اسرائیلی‌ها علیه ساختار این رژیم شورش کنند. هالوی گفت: «اسرائیل اکنون با بزرگترین بحران خود از زمان تأسیسش روبروست. هیچ‌ دوره‌ای را به یاد نمی‌آورم که اینطور از وجود یک رهبری مقتدر و قدرتمند محروم بوده باشیم. به صحنه سیاسی اسرائیل که نگاه می‌کنم،  می‌شود گفت به ۱۵ نفری که در دولت یا در معارضین جایگاه ارشد دارند، کسی را نمی‌بینم که برای حفظ کشور به درد بخورد. اینکه احزاب حول یک نفر شکل‌ می‌گیرند و آن یک نفر در مورد همه‌ چیز تصمیم می‌گیرد، مسئله‌ساز است». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ اکتبر ۲۰۱۶حریت- تأکید اردوغان بر ضرورت تغییر قانون اساسی ترکیه

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر بر لزوم تغییر قانون اساسی این کشور تاکید کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه باید تغییر قانون اساسی را محقق کند. وی در ادامه تصریح کرد: «ترکیه نیاز مبرمی به یک قانون اساسی جدید دارد که اولویت شماره یک کشور به شمار می‌رود». اردوغان گفت: «اول ما باید تغییر قانون اساسی را محقق کنیم. من تصور می‌کنم که گام‌های اخیر مهم بوده است». در ماه جولای و پس از وقوع کودتای نظامی نافرجام، بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که کار بر روی پیش‌نویس قانون اساسی جدید آغاز شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ اکتبر ۲۰۱۶اسکای نیوز- خروج از اتحادیه اروپا از ماه مارس آغاز می‌شود

نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که خروج از اتحادیه اروپا تا پیش از پایان ماه مارس سال آتی میلادی آغاز خواهد شد. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که بریتانیا تا پایان ماه مارس سال آینده بند ۵۰ را امضا کرده و فرآیند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را آغاز خواهد کرد. گفتنی است روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده ۵۰ معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند ۲ ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: