دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ اکتبر ۲۰۱۶راشا تودی- آمادگی چچن برای آموزش نیروهای سوری

رهبر چچن با بیان این که سوریه یک کشور هم‌پیمان برای چچن به شمار می‌آید، اعلام کرد که کشورش آماده آموزش نیروهای سوری است. رمضان قدیراف گفت: «مربیان نظامی از چچن در سوریه حضور ندارند، اما جمهوری چچن آماده است نظامیان سوری را برای آموزش آن‌ها در پایگاه نیروهای ویژه بپذیرد». وی گفت: «در حال حاضر، هیچ طرحی جهت اعزام مربیان چچنی به سوریه وجود ندارد و این مساله از اختیارات مسئولان منطقه‌ای نیست، بلکه از اختیارات فرمانده کل و رئیس کشور است». وی خاطرنشان کرد: «سوریه کشوری هم‌پیمان برای ما است و در آنجا تروریست‌ها فعالیت می‌کنند و ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ اکتبر ۲۰۱۶بی بی سی- رئیس‌جمهور کلمبیا نتیجه نظرسنجی را نمی‌پذیرد

رئیس‌جمهوری کلمبیا با وجود نتایج تعجب‌برانگیز همه‌پرسی این کشور، بر ادامه آتش‌بس با جدایی‌طلبان فارک تاکید کرد. در پی مخالفت رأی‌دهندگان در کلمبیا به توافق صلح بین دولت و جدایی‌طلبان چپ‌گرای فارک، خوان مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهور این کشور تأکید کرد که آتش بس با جدایی‌طلبان همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. رئیس‌جمهور کلمبیا گفته است که استعفا نمی‌دهد و برای برقراری صلح به کارش ادامه می‌دهد. رأی‌دهندگان کلمبیایی دیروز یکشنبه ۲ اکتبر در جریان رفراندومی با ۵۰ و ۲۴ دهم درصد آرا به این توافق صلح رأی منفی دادند. کمتر از ۴۰ درصد واجدان شرایط در این رفراندوم شرکت کرده بودند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ اکتبر ۲۰۱۶رویترز- گفت‌و‌گوی ظریف و موگرینی درباره حلب

یک سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که وی روز دوشنبه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره طرح جدید اتحادیه اروپا برای کمک به مردم حلب در سوریه گفت‌وگو کرده و قرار است به‌زودی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در این باره رایزنی کند. اتحادیه اروپا روز یکشنبه طرح جدید کمک بشردوستانه به بخش‌های تحت محاصره در حلب ارائه کرد اما هنوز مشخص نیست که این طرح بتواند موافقت تمام طرف‌ها برای همکاری را جلب کند. بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۵ میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه به منطقه حلب در نظر گرفته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ اکتبر ۲۰۱۶السومریه نیوز- کشف بمب‌های داعش برای ماه محرم

نیروهای اطلاعاتی وزارت کشور عراق از کشف انباری در منطقه التاجی در شمال بغداد که تعدادی بمب و کمربند انفجاری در آن وجود داشت خبر دادند. پلیس بغداد اعلام کرد که تروریست ها قصد داشتند از این بمب ها و کمربندهای انفجاری در ماه محرم استفاده کنند. همچنین اداره اطلاعات نظامی عراق نیز از انهدام یک گروه تروریستی در غرب بغداد خبر داد، که قصد داشت در جریان ماه محرم حملاتی را علیه مردم و نیروهای امنیتی انجام دهد. براساس این گزارش، این هسته تروریستی که ۳ عضو داشت که این تروریستها در منطقه الغزالیه در غرب بغداد مخفی شده بودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: