دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
سوژه روز
بحث ها درخصوص برگزاری بازی فوتبال ایران و کره در روز تاسوعا تا حدی بالا گرفت که نهایتا کار به تایید شورای عالی امنیت ملی، یعنی بالاترین مرجع امنیتی کشور رسید. اما در این میان موضع گیری آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که از وزیر ورزش خواسته بود این مسابقه را لغو کند، توجه های بسیاری را به خود جلب کرد. 
حالا علی مطهری نائب رئیس مجلس در نامه ای به آیت الله یزدی گفته ایت چنین مواضعی باعث دین گریزی مردم می شود. 
علی مطهری در این نامه با بیان اینکه بهتر بود این بازی به زمان دیگری موکول می‌شد نوشته است: اما اکنون که امکان این امر وجود ندارد و لغو این بازی هم خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای کشور دارد، به نظر می‌رسد که ابراز حساسیت بیش از حد نسبت به این موضوع، امری ضد تبلیغ دین به شمار می‌رود. 
وی افزوده است: فرضا مردم برای گلی که ایران به کره جنوبی بزند خوشحال شوند و عده‌ای ابراز شادی کنند آیا این امر به معنی خوشحالی و شادی برای شهادت امام حسین علیه السلام و هتک حرمت و اهانت به ساحت سیدالشهداست؟ 
مطهری با بیان اینکه وظیفه روحانیت و مصلحان جامعه است که با نقاط ضعف جامعه و آداب و رسوم خرافی که مانند زنجیر به دست و پای مردم بسته شده است مبارزه کنند نه این که سوار بر این موج‌ها شوند اظهار کرده است: به تعبیر شهید آیت الله مطهری که جناب عالی نیز محضر درس ایشان را درک کرده‌اید مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف مردم مبارزه کند هر چند از محبوبیت اجتماعی او کاسته شود.
نائب رئیس مجلس در پایان تصریح کرده است: اینجانب جناب عالی را در مجموع یک روحانی عالم و روشنفکر می‌دانم ولی رویکردی مانند آنچه درباره مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی ابراز کردید برایم قابل هضم نیست و معتقدم عده‌ای را از دین گریزان می‌کند و انسان را به یاد اقدامات کلیسای کاتولیک در قرون وسطی می‌اندازد که منجر به گریز مردم اروپا از دین شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: