دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
«جولیان آسانژ» همزمان با دهمین سالگرد تاسیس ویکی لیکس اعلام کرد که اسنادی در مورد انتخابات، جنگ، نفت، گوگل، تسلیحات و شاخه های قدرت در آمریکا در روزهای پیش از انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر منتشر می کند. بر اساس گفته های آسانژ یک میلیون سند بسیار مهم و در مورد سه کشور و انتخابات آنها تا پیش از پایان سال منتشر خواهد شد.
آسانژ در حالی قصد افشاگری درباره انتخابات آمریکا را دارد که روز گذشته راشاتودی در گزارشی افشاگرانه اعلام کرده بود «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات امریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، زمانیکه عهده دارد پست وزارت خارجه ایالات متحده بوده، در صدد ترور آسانژ با استفاده از پهپاد بوده است.
در  آن سالها، کلینتون و وزارت خارجه ایالات متحده که به خاطر افشاگری های ویکی‌لیکس درباره اسرار نظامی امریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان تحت فشار بودند، نشست‌های متعددی برای ساکت کردن آسانژ و وب‌سایت افشاگر او برگزار کرده بودند. کلینتون در یکی از این نشست‌ها می‌پرسد: «آیا نمی‌شود با پهپاد آسانژ را هدف قرار داد؟»
کلینتون که در این جلسه به شدت خشمگین شده بود، آسانژ را «هدفی آسان» توصیف کرده بود. بعد از پیشنهاد پهپادی کلینتون، مقامات وزارت خارجه آمریکا پرداخت جایزه نقدی به افرادی که در دستگیری و استرداد بنیانگذار ویکی‌لیکس به ایالات متحده کمک کنند، مدنظر قرار دادند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: