دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ اکتبر ۲۰۱۶بانک ملی مستاجر دونالد ترامپ در منهتن!
«ان بی سی» و «کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی» مدعی شده اند که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ میلادی یکی از املاک خود در شهر «نیویورک» را به بانک ملی ایران که مشمول تحریم های آمریکا است، اجاره داده است. گفتنی است که به ادعای این رسانه ها، بانک ملی در واقع مستاجر یکی از ساختمان های شرکت «جنرال موتورز» بوده که از قرار پس از پیش خرید از سوی ترامپ، قرارداد اجاره اش فسخ نشده است. ادعا می شود که ملک ترامپ، چهار سال پس از آنکه وزارت خزانه داری آمریکا در سال میلادی ۱۹۹۹ تحریم هایی را علیه نهادهای مالی ایران برقرار کرد، همچنان در اختیار بانک ملی بوده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ اکتبر ۲۰۱۶۶ کشته و زخمی در حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال موصل
خبرگزاری المیادین گزارش داد که منابع امنیتی در استان نینوا عراق اعلام کردند: بر اثر حملات توپخانه ای ترکیه به یک روستا در شمال عراق دست کم ۶ نفر کشته و زخمی شدند. این منابع بیان کردند: توپخانه ترکیه مستقر در زلیکان در ناحیه بعشیقه در شمال موصل، صبح امروز روستای الفاضلیه از توابع ناحیه بعشیقه را گلوله باران کرد که بر اثر آن دو نفر به نامهای احمد و محمد حمزه فاضل کشته و چهار نفر دیگر به شدت زخمی شدند. منابع عراقی افزودند: این حملات به انهدام هشت منزل روستائیان منجر شد. شایان ذکر است که حضور نیروهای ترکیه در ناحیه بعشیقه در استان نینوا در شمال عراق با مخالفت دولت و بیشتر گروههای سیاسی عراقی روبرو است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ اکتبر ۲۰۱۶کمک ۱.۷ میلیارد یورویی آلمان به افغانستان
در یادداشتی که از سوی وزارت امورخارجه آلمان به مجله اشپیگل رسیده، آمده است که برلین در نظر در طول ۴ سال آتی مبلغی بالغ بر ۱.۷ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار افغانستان قرار دهد. در این یادداشت همچنین آمده است که «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امورخارجه آلمان علاقمند به همکاری برلین با دولت افغانستان است. وی همچنین بر این عقیده است که زمینه دستیابی به پیشرفت های اقتصادی و سیاسی در سایه دمکراسی در افغانستان تنها درصورت همکاری و مشارکت بین المللی محقق می شود. لازم به ذکر است کنفرانس بروکسل با موضوع افغانستان در چهارم و پنجم اکتبر (۱۳ تا ۱۴ مهرماه) در بروکسل برگزار می شود. در این کنفرانس درباره کمک های مالی کشورهای عضو ناتو و آمریکا به افغانستان تصمیم گیری می شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ اکتبر ۲۰۱۶کشته شدن ۲ عضو ارشد «اخوان المسلمین» در قاهره
پایگاه لبنانی النشره نوشت: وزارت کشور در بیانیه ای از کشته شدن دو نفر از اعضای ارشد جمعیت «اخوان المسلمین» خبر داد.بر اساس این گزارش، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این دو نفر در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی در قاهره کشته شدند. وزارت کشور مصر همچنین مدعی شده است: این دو عضو ارشد اخوان المسلمین برای انجام عملیات های مسلحانه در قاهره خود را آماده می کردند. در بیانیه وزارت کشور مصر نام یکی از اعضای ارشد اخوان المسلمین یعنی «محمد محمد کمال» به چشم می خورد. گفتنی است، پس از روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی» در مصر پس از محمد مرسی، جمعیت اخوان المسلمین در این کشور به شدت مورد هجوم قرار گرفته و منزوی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: