دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
بر اساس گزارش ها، عربستان سعودی از روز گذشته (سه شنبه) یک مانور دریایی در آب های خلیج فارس و تنگه هرمز انجام داده است. گفته می شود در این مانور دریایی، عربستان از کشتی های جنگی، قایق های تندرو، هوابرد، نیروهای مسلح دریایی و نیروهای امنیتی دریایی ویژه بهره برده و خبرگزاری دولتی عربستان همچنین خبر داده است که در این مانور از مهمات واقعی استفاده شده است.
این مانور برای ارزیابی میزان آزمایش نیروی دریایی این کشور و آمادگی برای حفاظت از منافع دریایی پادشاهی سعودی در برابر تجاوزات احتمالی صورت گرفته است.
در همین راستا، امروز فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در واکنش به این اقدام تحریک آمیز عربستان سعودی، بیانیه مهمی صادر کرده و در آن، به شناورهای عربستان هشدار داده شده که از نزدیک شدن به آب های ایران پرهیز کنند.
در این بیانیه آمده است: اصالتاً این رزمایش مصداق مشخصی برای تشنج آفرینی و کم کردن امنیت پایدار در خلیج فارس است. عبور هیچ یک از شناورهای نظامی شرکت کننده در رزمایش اعلامی از آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مجاز نمی‌باشد و به هیچ وجهی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی نزدیک نشوید و حتی از آب های بین المللی نزدیک آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران عبور نکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: