دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۵ اکتبر ۲۰۱۶وزارت خارجه عراق سفیر آنکارا را احضار کرد
سفیر ترکیه در عراق توسط وزارت خارجه این کشور احضار شد. شبکه السومریه نوشت: احضار سفیر آنکارا در بغداد در اعتراض به اظهارات مداخله جویانه اخیر رئیس جمهوری ترکیه صورت گرفته است. اردوغان پیشتر در اظهاراتی مداخله جویانه با بیان اینکه زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل نزدیک است، گفته بود: نیروهای ترکیه در این عملیات مشارکت خواهند داشت. اظهارات مداخله جویانه اردوغان با انتقاد شدید اللحن «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق مواجه شد. وی در این خصوص گفته بود: تحت هیچ شرایطی به نیروهای ترک اجازه مشارکت در عملیات موصل را نمی دهیم. جنبش مقامت اسلامی نجباء نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای در واکنش به مداخلات ترکیه در امور داخلی عراق، اعلام کرد: پاسخ ویران کننده ای به اشغالگری ترک ها در خاک عراق خواهیم داد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۵ اکتبر ۲۰۱۶سران دولت افغانستان با «جان کری» دیدار کردند
به گزارش رویترز اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در حاشیه کنفرانس بروکسل با موضوع افغانستان با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کردند. در این دیدارها که هر کدام جداگانه صورت گرفت، طرفین پیرامون شماری از مسایل از جمله روابط دو جانبه افغانستان و آمریکا، مسایل منطقه ای و تلاش ها برای پیشرفت افغانستان به بحث و گفتگو پرداختند. در این دیدارها، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر ادامه تعهدات آمریکا در قبال افغانستان در راستای حمایت های سیاسی، اجتماعی و توسعه اقتصادی افغانستان تاکید کرد. وی همچنین تاکید کرد که تلاش های نظامی آمریکا و نیروهای ناتو برای ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داشت.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۵ اکتبر ۲۰۱۶پیروزی معاون ترامپ در مناظره معاونان
سی ان ان: نتیجه نظرسنجی‌ها درباره برنده مناظره اول نامزدهای پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد گزینه دونالد ترامپ توانست بر گزینه هیلاری کلینتون غالب شود. در حالی که کمی بیش از یک ماه تا انتخابات سراسری ریاست جمهوری باقی است، اولین مناظره گزینه‌های دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برای پست معاونت رئیس‌جمهور بامداد امروز برگزار شد. «مایک پنس» و «تیم کین» با شرکت در تنها مناظره گزینه‌های معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد موضوعات مختلف صحبت کردند. بر اساس نظرسنجی شبکه سی ان ان مایک پنس در رقابت با تیم کین بر او غلبه کرد و برنده اولین و تنها مناظره نامزدهای معاونت ریاست جمهوری شود. از نظر ۴۸ درصد از شرکت کنندگان گزینه ترامپ برای معاونت ریاست جمهوری پیروز شد و ۴۲ درصد گزینه کلینتون را برنده دانستند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۵ اکتبر ۲۰۱۶حمله به کاروان امدادی در حلب ساختگی بوده است!
خبرگزاری ریانووستی به گزارشی دست یافته که در آن ادعا شده است که انفجار در کاروان حامل کمک‌های انسان‌دوستانه در حلب، ساختگی و از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است. روز ۱۹ سپتامبر یعنی دقیقا در موعد همکاری مشترک واشنگتن و روسیه برای هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی جبهه النصره، کاوران حامل اقلام بشردوستانه که به سمت حلب می‌رفت، دچار حریق شد. یک گروه مستقل تحقیقاتی مرتبط با گروه موسوم به «گروه بین‌المللی حمایت از سوریه» در اعتبار این حادثه اظهار تردید کرده است. گروه بین‌المللی حمایت از سوریه با مشارکت بیش از بیست کشور از جمله آمریکا، روسیه، چین، ایران و عربستان تشکیل شد. کارشناسان مرتبط با این گروه با تحلیل فیلم‌ها و عکس‌های حادثه حلب، به این نتیجه رسیده‌اند که «این حمله» ساختگی بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: