دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ اکتبر ۲۰۱۶نگرانی سازمان ملل از اعدام کودکان در عربستان
کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد از اعدام کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد. به گزارش العالم، کارشناسان کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد از اعدام کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در عربستان سعودی اظهار نگرانی کرد و از دولت سعودی خواستند تا قوانینی که اجازه اعدام کودکان و نوجوانان و مجازات قطع دست و پا و شلاق زدن و سنگسار آنها را می دهد، فورا لغو کند. در گزارش کمیته حقوق کودکان سازمان ملل آمده است: عربستان برای نوجوانان همان مجازاتی را در نظر می گیرد که برای بزرگسالان اعمال می کند؛ از مجازات های بدنی گرفته تا اعدام. در این گزارش آمده که عربستان، نوجوانان زیر ۱۵ سال را مانند افراد بالغ محاکمه می کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ اکتبر ۲۰۱۶تعداد تلفات طوفان «متیو» از ۹۰۰ نفر گذشت
توفان متیو بعد از به جا گذاشتن ۹۰۰ کشته و آواره کردن ده ها هزار نفر در هائیتی پیش از ظهر امروز به سواحل جنوب شرقی آمریکا رسید. به گزارش رویترز، آخرین آمار تلفات توفان متیو در هائیتی به بیش از ۹۰۰ کشته رسید. بخش وسیعی از ایالت‌های جنوبی آمریکا مانند فلوریدا، جورجیا و کارولینای جنوبی از بیم خسارت‌های این توفان هولناک تخلیه شده‌اند. باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – از شهروندان این ایالت‌ها خواسته است خونسردی خود را حفظ کرده و به دستورات ایمنی توجه کنند. مرکز ملی توفان آمریکا اعلام کرد که این توفان با سرعتی معادل ۲۲۰ کیلومتر در ساعت بخش شمال غربی سلسله جزایر واقع در سواحل اقیانوس اطلس فلوریدا را درنوردید. هنوز پیش بینی میزان خسارات احتمالی این توفان در آمریکا امکانپذیر نیست.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ اکتبر ۲۰۱۶هشدار «اشتاین مایر» نسبت به مواجهه آمریکا و روسیه
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امورخارجه آلمان در گفتگو با مجله «بیلد» تنش موجود میان غرب و شرق را تهدید آمیز تر از جنگ سرد قلمداد کرد. وی با هشدار نسبت به رویارویی روسیه و آمریکا اظهار داشت: شرایط کنونی اصلا شرایطی برای ایجاد درگیری و تنش نیست و باید تا حد امکان از بروز تشدید نا آرامی میان دو طرف جلوگیری کرد. اشتاین مایر در ادامه افزود: باید شرایط وقوع تکرار جنگ سرد را بر هم زد. وزیر امورخارجه آلمان همچنین تاکید کرد که واشنگتن و مسکو باید خط قرمزها را رعایت کرده و در چارچوب و حدود مشخص شده گام بردارند. اشتاین مایر در این گفتگو همچنین به دیدار قریب الوقوع با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در این باره اشاره کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ اکتبر ۲۰۱۶وقوع دو انفجار تروریستی در آنکارا
به گزارش الاخبار انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در آنکارا، صبح امروز منجر به وحشت شهروندان ترک شده است. این دو خودرو توسط دو عامل تروریستی هدایت میشده است که بعد از شناسایی این تروریست ها اقدام به انفجار این خودروها کرده اند. صبح امروز و در حالی که تروریست ها خودروهای خود را برای استقرار در محل مورد نظر هدایت میکردند، توسط پلیس شناسایی و محاصره شده و بعد از لحظاتی درگیری اقدام به منفجر کردن این خودروها و انتحار نمودند. بر اساس اطلاعات اولیه یکی از این عوامل تروریستی از قبل شناسایی شده و هویت وی مشخص است و به گفته پلیس نفر دوم احتمالا یک عامل تروریستی زن است. گفته میشود این عملیات توسط حزب کارگران کردستان طراحی شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: