دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
سوژه روز
در ششمین روز از ایام ماه محرم، فیلم سینمایی رستاخیز، روایتگر وقایع و حماسه باشکوه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عاشورای حسینی که پس از گذشت سال‌ها از زمان تولید، هنوز اجازه نمایش عمومی پیدا نکرده است، در محل دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور احمدرضا درویش، کارگردان و علی قائم مقامی، مدیر تولید، برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نمایش درآمد.
کارگردان فیلم رستاخیز در این دیدار خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: هنرمندان همواره از ارشادات و راهنمایی‌های شما در عرصه فرهنگ و هنر و مسائل دینی استفاده کرده‌اند و به همین دلیل نیز بسیار مایل بودیم فیلم رستاخیز در حضور جناب‌عالی به نمایش درآید.
وی همچنین گزارشی از فرایند چگونگی شروع به ساخت و تکمیل فیلم سینمایی رستاخیز را که نمایشگر بخشی از حماسه پرشور حسینی در کربلا و مصائب خاندان اهل بیت(ع) برای شیعیان و آزادگان در داخل و حتی خارج از کشور است، ارائه داد و گفت: متأسفیم که پس از گذشت سال‌ها، به رغم اخذ استفتائات و تأیید بسیاری از بزرگان و مراجع دینی، هنوز اکران عمومی فیلم مقدور نشده است.
وی نظر  هاشمی رفسنجانی در مورد این فیلم را جویا شد و درخواست کرد، وی ضمن اظهار نظر خود، نسبت به رفع موانع و مشکلات نمایش  آن برای عموم در داخل و خارج از کشور اقدام کند.
در این دیدار  هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه هنرمندان متعهد با روح لطیف و ظرافت‌های هنرمندانه خود، در خدمت رشد، ترویج و تعالی فرهنگ، ادب و تاریخ کشور هستند، افزود: باید هنرمندان دلسوز، همواره مورد حمایت و قدردانی قرار گیرند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهتمام هنرمندان به موضوعات تاریخی، دینی، فرهنگی و ادبی را مستلزم انگیزه، هزینه، شکیبایی و صبر مضاعف ذکر کرد.
وی پس از مشاهده فیلم رستاخیز گفت: این فیلم مشکل خاصی برای اکران عمومی نداشته و امیدوارم با تدبیر و راهنمایی‌های رئیس‌جمهور و درایت و قاطعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر چه زودتر، موانع اکران عمومی آن در داخل و خارج از کشور رفع شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: