چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به توضیح علت استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ در سوریه پرداخته است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که مسکو پس از افشای داده های محرمانه شده آمریکا در رابطه با این که ایالات متحده قصد دارد فرودگاه ها و پایگاه های هوایی سوریه را با موشک های کروز بمباران کند، تصمیم گرفت سامانه های موشکی اس-۳۰۰ را در در این کشور مستقر سازد.
نماینده وزارت دفاع روسیه "ایگور کاناشنکف"  پیش از این نیز اعلام کرده بود که اس-۳۰۰ امنیت نظامیان در شهرهای "حمیمیم" و "طرطوس" را تضمین خواهد کرد. به گفته وی، موشک های این سامانه، تمامی اهداف پرنده ناشناس را مورد اصابت قرار خواهند داد. پنتاگون نیز به نوبه خود اعلام کرد که ایالات متحده در پاسخ به استقرار سامانه های موشکی اس ۳۰۰ روسیه، تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد نمود.
هفته گذشته اعلام خبر استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسیه در سوریه با فضاسازی و اعلام نگرانی کشورهای غربی بویژه ایالات متحده آمریکا روبرو شده بود. این در حالی است که اخیرا نیز استقرار چند سامانه دفاع موشکی بالستیک در مرزهای غربی روسیه منجر به هراس آمریکا و ناتو شده است. گفته میشود که این سامانه قادر به حمل کلاهک هسته ای بر روی موشک های خود است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: