جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۹ اکتبر ۲۰۱۶بحران در حزب جمهوری خواه و فشار بر دونالد ترامپ
در پی انتشار مجموعه فایل های صوتی با محتوای غیر اخلقی مربوط به مکالمات ترامپ با مجری مشهور آمریکایی «هوارد استرن» از سوی شبکه CNN که بلافاصله بعد از رسوایی مربوط به انتشار ویدئوی روز گذشته بود، برخی از جمهوریخواهان کناره گیری ترامپ را خواستار شده اند و اما با بالا گرفتن انتقادات از ترامپ؛ نامزد جمهوریخواهان اعلام کرد از رقابت انتخاباتی کناره گیری نمی کند. بر اساس گزارش های موجود بیش از ۱۰ نفر از اعضای حزب جمهوریخواه اعلام کردند که دیگر از ترامپ پشتیبانی نخواهند کرد. از سوی دیگر برخی جمهوریخواهان هم جایگزینی «مایک پنس» معاون ترامپ را به جای وی در انتخابات ریاست جمهوری خواستار شده اند. اما پنس این پیشنهاد را رد کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۹ اکتبر ۲۰۱۶مقام روس: درگیری مستقیم با آمریکا در دستور کار ما نیست
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: به گفته رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور بین الملل، درگیری آمریکا در برنامه های فدراسیون روسیه نیست. «کنستانتین کوساچف» رییس کمیته شورای فدراسیون در امور بین الملل با اشاره به این مطلب گفت: درگیری مستقیم بین روسیه و آمریکا یک سناریوی وحشتناک است که باید به هر روشی از آن خودداری کرد. روسیه قصد ندارد با امریکا درگیر بشود. به گفته وی روسیه به حق خود برای حضور و عمل در سوریه باور کامل دارد و در نحوه برقراری صلح و آرامش در این کشور از حق خود استفاده می کند. کوساچف همچنین تصریح کرد: ما به امریکایی ها می گوییم که به هیچ وجه منافع آنها به خطر نخواهد افتاد و برای حفظ منافع روسیه نیز چنین اتفاقی نمی افتد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۹ اکتبر ۲۰۱۶حمله پ‌ک‌ک به ایستگاه پلیس حکاری ترکیه
به گزارش رویترز  در ادامه ناامنی‌ها در مناطق عمدتا کردنشین ترکیه، رسانه‌های این کشور امروز یکشنبه از حمله به ایستگاه پلیس استان «حکاری» خبر دادند. رسانه‌های ترکیه‌ای خبر دادند که اعضای گروه تروریستی پ‌ک‌ک با یک خودروی بمبگذاری شده در ایستگاه پلیس استان حکاری حمله کردند. روزنامه دیلی صاباح خبر داده بر اثر حمله تروریستی امروز، ۶ نیروی پلیس ترکیه کشته و ۷ تن دیگر از آنها هم زخمی شدند. با گذشت ساعتی از انتشار خبر اولیه درباره حمله به ایستگاه پلیس «حکاری»، فرمانداری این استان ترکیه آمار جدید از تلفات ارائه کرد. به گفته فرمانداری، تلفات به ۱۷ کشته افزایش پیدا کرده که ۹ تن از قربانیان سرباز بوده‌اند. در این حمله، ۲۷ تن هم زخمی شده‌اند. روز گذشته نیز دو عامل انتحاری در آنکارا پایتخت ترکیه خودروهای خود را منفجر کردند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۹ اکتبر ۲۰۱۶انتقاد شدید اولاند از وتوی قطعنامه پاریس توسط روسیه
رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که کشور وتو کننده قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره حلب سوریه در نگاه جهان کشوری بی‌اعتبار خواهد شد. به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوآ اولاند» دیروز شنبه طی اظهاراتی اعلام کرد: «کشوری که قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره آتش‌بس در حلب سوریه را وتو می‌کند، در نگاه جهان بی‌اعتبار شده و به عنوان مسئول ادامه خشونت‌ها در این شهر شناخته خواهد شد». شورای امنیت سازمان ملل اواخر وقت دیروز شنبه هر دو قطعنامه پیشنهادی در مورد حلب را رد کرد. روسیه می‌گوید که قطعنامه فرانسه در پی فراهم کردن شرایط امن برای جبهه النصره در حلب بود و به همین دلیل با آن مخالفت کرد. در قطعنامه پیشنهادی پاریس، پیش شرط اصلی توقف حمله هوایی به حلب بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: