جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶السومریه نیوز- نوری مالکی: ترکیه درصدد تقسیم موصل است

نوری مالکی گفت تجاوز ترکیه به خاک عراق، توطئه‌ای برای تقسیم موصل است. به گفته وی، این تجاوز، دخالتی آشکار از سوی دولت اردوغان است و پیامدهایی ویرانگر و خطرناک برای وحدت عراق خواهد داشت. وی افزود: «آنان که در سقوط موصل نقش داشتند، امروز در تلاش برای تقسیم آن هستند تا به این ترتیب به وحدت عراق ضربه بزنند». مالکی سپس هدف اصلی از جنگ موصل را آزادی این شهر از چنگ داعش و نجات دادن مردم این شهر اعلام کرد و درباره هرگونه دست بردن به مرزهای اداری این شهر، هشدار داد. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶آناتولی- واکنش السیسی به فراخوان «انقلاب گرسنگان»

اخیراً در مصر، فراخوان‌هایی با عنوان «انقلاب گرسنگان» و دعوت برای تظاهرات در روز ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) در سایت‌های اجتماعی منتشر شده است. در همین رابطه ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا که حامی محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر است، در بیانیه‌ای از مردم مصر خواست تا در تظاهرات روز ۱۱ نوامبر که زمینه سازی برای خشم مردمی در سالروز انقلاب ژانویه است، مشارکت پر شور داشته باشند. در مقابل، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر پیش بینی کرد که این فراخوان‌ها و درخواست برای کناره گیری السیسی از قدرت در اعتراض به تورم و اوضاع نابسامان اقتصادی با شکست مواجه شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶بی بی سی- رژیم اسرائیل همکاری با «یونسکو» را تعلیق کرد

رژیم صهیونیستی همکاری با یونسکو را در اعتراض به قطعنامه‌ این سازمان درباره بیت‌المقدس شرقی معلق کرد. نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل، در نامه‌ای به ایرینا بوکووا، مدیر سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو)، این سازمان را به نادیده گرفتن «هزاران سال رابطه یهودیان» با بیت‌المقدس و کمک به «تروریسم اسلامی» متهم کرده است. یکی از قطعنامه‌هایی که روز پنج‌شنبه در یونسکو تصویب شد، تنها به نام اسلامی «حرم شریف» اشاره می‌کند و به نام «کوه هیکل» که یهودیان به آن اطلاق می‌کنند، اشاره‌ای ندارد. این قطعنامه همچنین خشونت اسرائیلی‌ها علیه مسلمانان در این مکان مقدس را محکوم می‌کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- بازداشت ۱۸۹ قاضی و دادستان دیگر در ترکیه

دادستان‌های ترکیه برای ۱۸۹ تن دیگر از قضات و دادستان‌های این کشور به دلیل ارتباط داشتن با روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا قرار بازداشت صادر کرده‌اند. این قرار بازداشت از سوی دادستان عمومی آنکارا است که مدعی شده این ۱۸۹ تن از برنامه ByLock برای برقراری ارتباط با جنبش فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه استفاده کرده‌اند؛ فردی که دولت آنکارا وی را متهم ردیف اول کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه سال جاری میلادی در ترکیه می‌داند. ۳۰ تن از این افراد در استانبول مشغول به کار هستند، درحالی که سه تن دیگر از قضات و دادستان‌ها در دادگاه آنکارا فعال بودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: