پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶الانباء- استعفای دولت کویت و انحلال پارلمان

اعضای دولت کویت امروز استعفای خود را رسماً تقدیم صباح الأحمد جابر الصباح امیر این کشور کردند. بر اساس این گزارش، دولت کویت استعفای خود را به صورت رسمی به «صباح الأحمد جابر الصباح» امیر این کشور تقدیم کرده است. استعفای دولت کویت پس از سلسله اختلافات با پارلمان این کشور انجام شد. پارلمان کویت نیز با دستور امیر این کشور منحل شد. این خبر در حالی اعلام می‌شود که رئیس پارلمان کویت ضمن هشدار درباره اینکه در مرحله آینده، کویت با چالش‌های داخلی و خارجی روبروست، افزود: این مرحله یک تیم دولتی جدید و بازگشت به صندوق‌های رأی را می‌طلبد و من درخواست برگزاری انتخابات زود‌تر از موعد دارم».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶الاهرام- السیسی: به روسیه پایگاه نظامی نخواهیم داد

رئیس جمهور مصر تأکید کرد که هیچ پایگاه نظامی حارجی از جمله پایگاه نظامی روسیه در مصر وجود ندارد. وی در گفت‌وگو با سه روزنامه‌ مصری تأکید کرد که این مسأله در آینده نیز رخ نخواهد داد و گفت: «خبر وجود پایگاه نظامی روسی در شمال غرب مصر صحت ندارد و قرار نیست در آینده نیز ایجاد شود». وی در عین حال تأکید کرد که روابط کشورش و روسیه قوی و ویژه است و افزود که مصر بر داشتن رابطه خوب با روسیه در چارچوب ایجاد تعادل در روابط بین‌المللی‌اش پافشاری می‌کند. وی همچنین تأکید کرد که «قاهره روابط خوبی با برادران خود در کشورهای شورای همکاری [خلیج فارس] دارد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶تایمز هند- حمله لفظی نخست‌وزیر هند به پاکستان

نخست وزیر هند در جدید‌ترین اظهاراتش علیه اسلام آباد در جریان اجلاس سران گروه اقتصادی «بریکس» در هند، پاکستان را «مادر تروریسم» خواند. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در جریان نشست سران کشورهای عضو گروه اقتصادی بریکس در ایالت گوآ به کنایه پاکستان را مادر تروریسم خواند. وی در نشستی با روسای جمهور برزیل، روسیه، ‌چین و آفریقای جنوبی در اظهاراتی علیه پاکستان مثل گذشته به طور مستقیم نام این کشور را ذکر نکرد اما گفت: «هلال رو به گسترش تروریسم امروز مناطق خاورمیانه، غرب آسیا، اروپا و جنوب آسیا را تهدید می‌کند».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶المنار- گفت‌و‌گوی تلفنی «بن سلمان» با «نتانیاهو»

وزیر دفاع سعودی و نخست وزیر رژیم اسرائیل اخیراً تلفنی درباره توسعه روابط دو جانبه رایزنی کردند. به گفته منابع آگاه، محمد بن سلمان، وزیر دفاع سعودی و فرزند شاه عربستان روز پنج شنبه گذشته با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرده است. بن سلمان تاکنون دو بار با نتانیاهو دیدار داشته که یکی از آن‌ها در شهر ایلات در فلسطین اشغالی انجام شده است. به گفته منابع آگاه، وزیر دفاع سعودی و نخست وزیر رژیم اسرائیل در این گفت‌و‌گوی تلفنی پیرامون مناسبات بین ریاض و تل آویو و همچنین پرونده‌های سوریه ولبنان بحث و رایزنی کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: