جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶العربیه- موگرینی: روسیه تحریم نمی‌شود

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که روسیه به دلیل محاصره حلب تحریم نمی‌شود. وی افزود: «با این حال امکان دارد اقدامات دیگری علیه دمشق در دستور کار قرار گیرد. البته هیچ کدام از اعضای کشور‌ها در این مورد پیشنهادی نداده‌اند». این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های آلمانی روز گذشته از تلاش «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای جلب موافقت دیگر کشورهای اروپایی برای تحریم اروپا خبر داده بود. مرکل همچنین با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هم در این زمینه تلفنی صحبت کرده بود و وی نیز با این اقدام موافقت کرده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶وِستی- ممنوعیت کاربرد زبان روسی در اوکراین!

دولت اوکراین اعلام کرد تمامی شرکت‌ها، نهاد‌ها و مراکز دولتی، خصوصی و خدمات‌رسانی موظف هستند زبان روسی را از سیستم اطلاع رسانی خود حذف کنند. ولادیمیر اوملیان، وزیر زیرساخت‌های اوکراین گفت: «از این پس در فرودگاه بین‌المللی اوکراین تنها دو زبان اوکراینی و انگلیسی رسمیت دارد و اطلاع‌رسانی به زبان روسی ممنوع است». وی تأکید کرد که تمامی کارمندان موظف هستند تا تنها به این دو زبان به مسافران خدمات رسانی کنند. همچنین این مقام اوکراینی خاطرنشان کرد تا پایان ماه نوامبر تمامی موسسات و شرکت‌ها فرصت دارند تا علایم و نشان زبان روسی را به زبان اوکراینی تغییر دهند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- مردم لیبی دلتنگ دوران قذافی هستند

پنج سال پس از شورشی که به کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور لیبی ختم شد، اکنون ساکنان پایتخت این کشور جنگ زده با خنده‌ای تلخ از دلتنگی برای دوران وی می‌گویند؛ چرا که دیگر از زندگی روزمره این چنینیشان به ستوه آمده‌اند. کسانی که این روز‌ها ساکن طرابلس، پایتخت لیبی هستند می‌گویند از قطعی برق، قیمت‌های بالا و کمبود پول همزمان با درگیری رقبای سیاسی و جنگ شبه نظامیان برای کنترل این قدرت نفتی خسته شده‌اند. در حال حاضر در لیبی یک دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل برای دستیابی به قدرت و اختیار در سراسر کشور با شرایط دست و پنجه نرم می‌کند. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶العهد- پاسخ «انصارالله» به دعوت آمریکا و انگلیس

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در پاسخ به دعوت جان کری، وزیر خارجه آمریکا و بوریس جانسون، همتای انگلیسی وی به تحقق آتش‌بس فوری در یمن در صفحه خود در توییتر نوشت: «توقف حملات زمینی، دریایی و هوایی و لغو محاصره و ممنوعیت پرواز‌ها شروط اصلی برای آغاز هرگونه مذاکراتی با نظارت سازمان ملل است. مذاکرات در سایه ادامه تجاوز و حملات تنها وقت تلف کردن است». کری و جانسون روز یکشنبه در لندن خواهان آتش‌بس فوری در یمن و ازسرگیری مذاکرات شدند. کری گفت که وی، جانسون و اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن می‌خواهند آتش‌بس در یمن حداقل از روز دوشنبه یا سه‌شنبه آغاز شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: