چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- اتریش، خانه پدری هیتلر را تخریب می‌کند

وزارت کشور اتریش اعلام کرد طرح نابودی خانه پدری آدولف هیتلر واقع در شهر «برائو نائو» در غرب این کشور از سوی یک کمیسیون منصوب شده از طرف دولت توصیه شده است. ولفگانگ سوبوتکا، وزیر کشور اتریش روز دوشنبه گفت: «تغییر کامل معماری این بنا برای اینکه جلوی هرگونه رسمیت و نمادین بودن آن گرفته شود، لازم است». کارل هاینتز گراندبوک، سخنگوی وزارت کشور اتریش با اعلام اینکه در طرح از بین بردن خانه پدری هیتلر تنها قرار است فونداسیون بنا دست نخورده باقی بماند گفت، در این طرح ساختمان جدیدی بنا خواهد شد که هیچ قرابت و ارتباطی با هیتلر نداشته باشد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶وِستی- مجسمه پوتین در کریمه نصب می‌شود

سازمان «کنگره روسیه در جوامع کریمه» قصد دارد در «سیمفروپول» پایتخت کریمه، مجسمه یادبود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را با طرح «کاپیتان پشت فرمان کشتی» به تصویر بکشد. هدف از این اقدام، تشکر از رئیس‌جمهور روسیه اعلام شده که در زمان حیات خود، «شهامت تاریخی» نشان داد و کریمه را به روسیه بازگردانید و با اعتماد فراوان، از امروز، فردا، فرزندان و نوادگان این منطقه روس زبان حمایت کرد. جمع آوری هزینه‌های مالی این بنای یادبود از مردم آغاز شده است و اجرای این طرح ۱۶۰ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت. پیش از این ولادیمیر پوتین به عنوان شهروند افتخاری سواستوپول انتخاب شده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶دی ولت- احتمال ورود تروریست‌ها از موصل به اروپا

یکی از کمیسرهای اتحادیه اروپا نسبت به ورود تروریست‌ها از موصل به اروپا هشدار داد. جولینگ کینگ، یکی از کمیسرهای اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی نسبت به خروج تروریست‌ها از موصل اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که تروریست‌ها از موصل عراق راهی کشورهای اروپایی شوند. وی در ادامه با بیان اینکه موصل پایگاه اصلی دولت اسلامی در عراق است، گفت: با خطر فزاینده‌ای از تروریست‌ها در موصل روبرو هستیم. کمیسر اتحادیه اروپا همچنین بر این عقیده است که اگر حتی تعداد کمی از تروریست‌ها از موصل وارد اروپا شوند، می‌تواند بسیار خطرناک بوده و عواقب غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶اسکای نیوز- توقف حملات هوایی روسیه و سوریه در حلب

وزارت دفاع روسیه از توقف حملات هوایی در شهر حلب سوریه از امروز (سه‌شنبه) خبر داد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه و سوریه پیش از آتش بس پیشنهادی که قرار است ۲۰ اکتبر (پنج شنبه) در حلب اجرایی شود، از ساعت ۱۰ امروز به وقت محلی حملات هوایی خود را متوقف کرده‌اند. وی گفت: «حملات هوایی از امروز متوقف شده تا کار امداد رسانی به غیر نظامیان موجود در مناطق جنگی حلب انجام شود». شویگو ادامه داد: «کار‌شناسان نظامی ما و آمریکا روز چهارشنبه مذاکرات فنی خود را در ژنو برای تفکیک تروریست‌های از مخالفان میانه رو سوری آغاز می‌کنند». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: