جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
سوژه روز
شایعات روز های گذشته مبنی بر استعفای سه وزیر ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش به واقعیت پیوست.  امروزعلی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، علی جنتی وزیر ارشاد و گودرزی وزیر ورزش و جوانان استعفاهای خود را تقدیم رئیس جمهور کردند و سرپرست های این وزراتخانه ها تعیین شد. بر این اساس سجادی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، صالحی سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمد بطحائی بطحایی نیز سرپرست وزارت آموزش و پرورش شدند.
فانی وزبر آموزش و پرورش در نامه خود به روحانی نوشت: پس از اطلاع از نظر جناب عالی درخصوص ضرورت ترمیم کابینه که در جلسه روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۹۵ هیأت محترم دولت ابراز فرمودید ؛ علی رغم آمادگی کامل برای حضور در جلسه استیضاح و ارائه گزارش عملکرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، بدین وسیله آمادگی خود را برای عمل به هرگونه تصمیم حضرت عالی درخصوص ادامه کار خویش نیز اعلام می نمایم.
استعفای فانی اما درحالی بود که مجلس تصمیم خود مبنی بر استیضاح فانی را قطعی کرده بود. این گونه بود که به گفته حسینعلی امیری معاون رئیس جمهور امروز صبح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز هیات دولت شرکت داشت اما وزرای ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز دولت حضور نداشتند.
معاون رییس جمهوری همچنین یادآور شد: فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز ضمن حمایت از عملکرد علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از وی خواست در حال حاضر که رییس جمهوری تصمیم به ترمیم کابینه گرفته است وی نیز وزارت آموزش و پرورش را به شخص دیگری واگذار کنند.
امیری یادآور شد: همچنین فراکسیون امید مجلس طی نامه دیگری به رییس جمهوری از ایشان خواسته اند با استعفای وزیر آموزش و پرورش موافقت کند تا احساس ثبات در کابینه قطعی و به گمانه زنی ها پایان داده شود و اعضای هیات دولت با ثبات کامل و محکم و مقتن به امور مربوط برسند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: