پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
پیگیری روز
وکیل‌مدافع عیسی سحرخیز گفت: رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با آزادی مشروط موکلم موافق است، اما در نهایت دادستان باید با آن موافقت کند.
محمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همچنان پیگیر آزادی مشروط موکلم هستم، گفت: در این زمینه با معاون دادستانی تهران صحبت کردم، ولی آزادی مشروط موکلم باید مورد موافقت دادستان قرار گیرد و در این صورت، موضوع به دادگاه ارجاع می شود.
وی خاطرنشان کرد: قاضی مقیسه (قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده موکلم) رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با آزادی مشروط موکلم موافق است.
علیزاده طباطبایی ۱۰ مهرماه گفته بود: حکم موکلم در رابطه با اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام قطعی شده و به اجرای احکام ارسال شده است. ما برای موکلم تقاضای آزادی مشروط ارائه کرده‌ایم که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.
وی ادامه داد: موکلم در این پرونده به یک سال و یک دو سال محکوم شد که به استناد ماده ۲۴۵ قانون مجازات اسلامی دو سال که حداکثر مجازات است، اجرا می‌شود؛ البته ۴ ماه از ۲ سال کاهش یافته و موکلم باید ۳۲ ماه حبس را تحمل کند.
وکیل‌مدافع سحرخیز ۱۹ مرداد سال جاری گفته بود: موکلم سه پرونده دارد؛  پرونده اول با اتهام نشر اکاذیب در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت رسیدگی شد. پرونده دوم با عنوان اتهامی توهین در شعبه  ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت بود که به دلیل صدور قرار عدم صلاحیت از سوی دادگاه، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. پرونده سوم موکلم نیز با اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام بود که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به آن رسیدگی کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: