شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
انتشار اخباری مبنی بر قیام گروه تروریستی «نقشبندیه» علیه داعش در موصل بیش از هر چیز به تلاش‌های منطقه‌ای از جمله عربستان سعودی جهت وارد کردن «عزت الدوری» در میدان موصل و صحنه عراق اشاره می‌کند. هیثم العانی در یادداشتی که روزنامه لبنانی «الاخبار» آن را منتشر کرد، تاکید می‌کند: آنچه در این موضوع اهمیت دارد، وجود تحرکات منطقه‌ای بویژه از جانب عربستان سعودی جهت ایجاد جایگزینی برای این گروه در عراق است. 

الاخبار می‌نویسد: همانند روند مشاهده شده در دو عملیات آزادسازی «رمادی» و «فلوجه»، در عملیات آزادسازی موصل نیز شاهد بودیم، پیش از آغاز این عملیات خبرهایی درباره «قیام داخلی» علیه داعش در این موصل منتشر شد و پس از آن ساعت صفر آغاز عملیات اعلام گردید تا تداعی کننده این امر باشد که آزادسازی هر منطقه‌ای در عراق با اعلام قیام داخلی در این مناطق علیه داعش کلید زده می‌شود. فوریه سال گذشته رسانه‌های محلی خبرهایی درباره خیزش عشایر علیه داعش در شهر رمادی همزمان با آغاز عملیات آزادسازی این شهر منتشر کردند و برای چند روز این خبر‌ها منتشر می‌شد تا آشکار شود که زمان آغاز عملیات آزادسازی رمادی تنها ۵ درصد از ساکنان شهر، خانه‌های خود را به قصد مناطق دیگر ترک نکرده بودند. 

به همین ترتیب، ماه مه گذشته رسانه‌های محلی خبرهای بسیاری درباره قیام اهالی فلوجه علیه داعش همزمان با آغاز عملیات آزادسازی این شهر منتشر کردند. همانند دو مورد مذکور، با اعلام آغاز عملیات آزادسازی موصل صبح دوشنبه گذشته، شاهد انتشار بیانیه‌ای منتسب به گروهی مسلح بودیم که خود را «ارتش طریقت نقشبندی» معرفی می‌کرد که به طور معمول با عزت الدوری، معاون ارشد صدام حسین، دیکتاتور عراق ارتباط پیدا می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: