شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶واشنگتن‌پست- «اس ۳۰۰» مانع حمله آمریکا به سوریه شد

تکمیل استقرار سیستم یکپارچه دفاع هوایی در سوریه توسط روسیه، احتمال حمله آمریکا به زیرساخت‌های این کشور را به شدت کاهش داده و طرح برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه را که هر دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا از آن حمایت کرده‌اند، با تردید مواجه کرده است. با استقرار سامانه‌های قابل جابجایی اس-۴۰۰ و اس-۳۰۰ به همراه سامانه‌های کوتاه‌برد دیگر، روسیه این توانمندی را پیدا کرده تا هواپیما‌ها و موشک‌های کروز را تا برد ۴۰۰ کیلومتری غرب سوریه در تمام جهات هدف قرار دهد. این برد علاوه بر تمام اراضی سوریه، بخش قابل توجهی از ترکیه، اسرائیل، اردن و شرق مدیترانه را پوشش می‌دهد. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶الاشرق الاوسط- عبدالله: آماده آشتی با طالبان هستیم

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان، با بیان اینکه افغانستان همچنان از حضور طالبان رنج می‌برد، گفت: «اگر طالبان بتواند اعلام کند که از تروریسم و رادیکالیسم دوری جسته، دست ما برای آشتی دراز است و امیدواریم که عربستان نقشی را در روند آشتی ایفا کند». وی با بیان اینکه کشورش از کشورهایی بود که به اعلام «ائتلاف اسلامی» به رهبری عربستان پاسخ مثبت داد و آن را تأیید کرد و افغانستان عضوی در این ائتلاف است، گفت که کشورش برای همکاری نظامی، امنیتی و اقتصادی با عربستان اهمیت قائل است و به نقش عربستان در برقراری امنیت و ثبات در افغانستان اهمیت می‌دهد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶ریانووستی- ادامه رزمایش روسیه و مصر در صحرای سینا

رزمایش نظامی مشترک روسیه و مصر با عنوان «مدافعان دوستی ۲۰۱۶» تا ۲۶ اکتبر در این کشور آفریقایی ادامه دارد. در این رزمایش نیروهای نظامی دو کشور جدید‌ترین تسلیحات نظامی روسیه را در کنار ادوات نظامی مصر به کار خواهند گرفت. همچنین انجام چندین عملیات مشترک هوایی توسط یگان‌های نیروی هوایی روسیه و مصر از دیگر برنامه‌های این رزمایش مشترک اعلام شده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، برگزاری رزمایش مشترک نظامی با مصر، بخشی از دکترین جدید دفاعی این کشور است تا توانمندی‌های خود را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶المسیره- ابوبکر البغدادی هنوز در موصل است

با آغاز عملیات آزادسازی موصل از روز دوشنبه، اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت و محل حضور «ابوبکر البغدادی» سرکرده تکفیری‌های داعش منتشر شده است. هوشیار زیباری، وزیر خارجه و وزیر مالی سابق عراق و از مسئولان بارز منطقه کردستان، به خبرگزاری رویترز گفته است که البغدادی به همراه «فوزی علی» تکنسین ساخت بمب و مواد منفجره کماکان در موصل حضور دارد. او گفت: «عملیات موصل با همکاری خوب دولت عراق و نیروهای پیشمرگه، افراد داعش از ۹ الی ۱۰ روستا در شرق موصل بیرون رانده شده‌اند». زیباری افزود: «داعش در حالت مشوشی قرار دارد و انجام حملات از سمت غرب و شرق و شمال را پیش‌بینی می‌کند».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: