پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶العربیه- فرمانده ارشد ارتش مصر، ترور شد

گروهی نا‌شناس امروز شنبه با تیراندازی به فرمانده لشکر نهم زرهی ارتش مصر در مقابل منزلش وی را ترور کردند. برخی منابع اعلام کردند که گروهی نا‌شناس امروز سرهنگ عادل رجائی، فرمانده لشکر نهم زرهی ارتش در استان سینای شمالی را در مقابل منزلش در منطقه «العبور» ترور کردند. این گروه نا‌شناس که در مقابل منزل سرهنگ رجائی منتظر بودند، به محض خروجش او را هدف قرار داده و فورا از محل گریختند. همسر سرهنگ رجائی یک روزنامه‌نگار برجسته است که به عنوان معاون سردبیر یک روزنامه به کار انتشار اخبار ارتش مصر فعالیت دارد و نیز یکی از اعضای فعال در ائتلاف‌های حامی ارتش است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶الشرق الاوسط- ابوبکر البغدادی هنوز در موصل است

یک مقام بلندپایه عراق در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الاوسط فاش کرد که ابوبکر بغدادی در پی مذاکره فرماندهان ارشد داعش با یک گروه سوم که نامی از آن برده نشده است، درباره عقب‌نشینی اعضای داعش از موصل در ازای خروج از این شهر اقدام به اعدام ۵۹ نفر از آن‌ها کرده است. وی با اشاره به اینکه سرکرده داعش همچنان به منظور بالا بردن روحیه اعضای داعش و فرماندهانش در موصل قرار دارد، گفت: «فرماندهان داعش که در خطوط مقدم نبرد هستند، ایده عقب نشینی از موصل را مطرح کرده بودند که بغدادی به اعدام آن‌ها مبادرت کرد». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶رای الیوم- آتش‌بس حلب بار دیگر تمدید شد

ارتش روسیه از تمدید آتش‌بس در حلب به مدت ۲۴ ساعت دیگر یعنی تا عصر امروز (شنبه) خبر داد. سرگئی رودسکوی، مسئول ستاد ارتش روسیه اعلام کرد: «بنا به درخواست نماینده سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی دیگر رئیس‌جمهوری روسیه آتش‌بس در حلب را به مدت ۲۴ ساعت تا ساعت ۱۹ شنبه به وقت محلی تمدید کرده است». وی گفت: «گذرگاه‌های انسانی که ما برای خروج غیرنظامیان ایجاد کرده‌ایم همچنان در معرض حملات تروریست‌ها قرار می‌گیرد. افراد مسلح از آتش‌بس برای انجام حمله گسترده استفاده می‌کنند. هشت تن از نیروهای احرار الشام که زخمی شده بودند از طریق گذرگاه‌های انسانی از حلب خارج شده و به دست ارتش روسیه معالجه شدند». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶المیادین- میشل عون، یک قدم نزدیک‌تر به ریاست‌جمهوری لبنان

پس از اعلام حمایت سعد حریری از نامزدی میشل عون برای تصدی پست ریاست‌جمهوری لبنان، میشل عون با رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد. میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان پس از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در منزلش در عین التینه گفت: «من برای شرح اوضاع درخصوص نامزدی‌ام برای تصدی پست ریاست‌جمهوری لبنان با نبیه بری دیدار کردم. بی‌تردید ما خواهان حمایت بری هستیم و به انتخاب او احترام می‌گذاریم. شایعاتی در این باره پخش شده که نباید آن را باور کرد». وی گفت: «من دیدار دیگری با نبیه بری خواهم داشت». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: