جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱
سوژه روز
 محمود احمدی نژاد با ارسال نامه ای به دبیرکل جدید سازمان ملل، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای افزایش کارامدی سازمان ملل پیشنهادهایی را به وی ارائه کرد.
وی خطاب به آنتونیو مانوئل د اولیویرا گوتررس نوشته است: عدم رعایت عدالت در اساسنامه سازمان ملل و برخورداری معدودی از اعضاء از امتیاز وتو ، تضییع حقوق ملت ها و به چالش کشیده شدن فلسفه وجودی این سازمان را در پی داشته است. مزید بر آن استقرار مقر سازمان در خاک ایالات متحده آمریکا به استیلای دولت آمریکا بر ارکان این مهمترین نهاد بین المللی انجامیده است که در نتیجه آن ، جز در دوران محدودی از ابتدای حیات خود نتوانسته است در مسائل مهم جهانی ، نقش موثر و اصلی را به نفع ملت ها ایفا نماید.
احمدی نژاد با بیان اینکه دبیرکل در واقع باید برامده از آراء ملت ها و دولت ها و تنها نماینده مشترک آنان در این سازمان باشد  نوشته است: دبیرکل در واقع رئیس جمهور جهان و نماینده همه ملت ها در دفاع از حقوق آنان و پیشبرد اهداف مترقی سازمان است و باید بالاترین جایگاه را در مناسبات جهانی داشته و تکیه اصلی او بر قدرت ملت ها بوده و از توان جمعی ملت ها برای انجام ماموریت هایش استفاده نماید.
وی افزوده است: آمد و شد نمایندگان ملت ها به سازمان ملل باید فقط و فقط با نظر سازمان و به صورت کاملا آزاد انجام شود که این امر مستلزم تغییر مقر اصلی آن از نیویورک به محلی مستقل است. اطمینان دارم که ملت ها و دولت های متعددی آمادگی دارند بخشی از خاک خود را برای این منظور به سازمان ملل اختصاص دهند. این سازمان باید به مامن و ملجاء ملت ها تبدیل شود.
احمدی نژاد تصریح کرده است: حداقل انتظار این است که در شرایط ناتوانی در انجام وظایف به دلیل تحمیل قدرت های سلطه گر ، دبیرکل موضوع را مستقیما با همه مردم در میان بگذارد و از آنان کمک بخواهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: