شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶بلومبرگ- استراتژی نفتی روسیه در مذاکرات «اوپک»

در حالی که روسیه برای مذاکرات روز دوشنبه  با اوپک خود را آماده می‌کند، سعی می‌کند از تاکتیک برخی کشور های عضو اوپک استفاده نماید تا قدرت نفوذ خود را افزایش دهد. در چشم انداز بلند مدت، روسیه گفته است که می‌خواهد تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز برساند. وزیر انرژی روسیه گفته است که چشم انداز دراز مدت، تأثیر اندکی بر روی مذاکرات با اوپک دارد. به نظر می‌رسد روسیه دارد سعی می‌کند داستان خیلی خوش‌بینانه ای از یک صنعت نفتی مولد ارائه کند تا هدف خودش را در مذاکرات دنبال کند، این کاری است که برخی از اعضای اوپک نیز انجام می‌دهند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶دیلی اکسپرس- فراخوان «تسخیر اسلام‌آباد» در ۲ نوامبر

عمران‌خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: «برخی افراد سعی دارند به بهانه تظاهرات ضد دولتی در اسلام‌آباد ارتش را بدنام کنند اما هشدار می‌دهم که اگر قدرت سوم روی کار بیاید مقصر دولت نواز شریف است». عمران‌خان افزود: «ارتش از حزب تحریک انصاف پشتیبانی نمی‌کند، اما اگر قدرت سوم روی کار بیاید نواز شریف مسئول این تحول سیاسی منفی خواهد بود». وی گفت: «در تاریخ ۲ نوامبر مردم اسلام‌آباد را تسخیر می‌کنند و دولت نمی‌تواند از این دریای عظیم جلوگیری کند». خان اظهار داشت: «کسانی که خود را عضو اپوزیسیون معرفی می‌کنند در حال همراهی نواز شریف هستند؛ زیرا از برملا شدن کارهای غیر قانونی و فساد مالی خود می‌ترسند».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶رویترز- استراتژی «زمین سوخته» داعش در موصل

دو مقام آمریکایی فاش کردند، پس از آنکه داعش یک کارخانه تولید گوگرد را آتش زد، نیروهای این کشور مجبور به استفاده از ماسک‌ به دلیل انتشار مواد سمی حاصل از این آتش سوزی شدند. معاون استاندار نینوا نیز نسبت به وقوع فاجعه‌ای زیست محیطی در صورت ادامه آتش سوزی هشدار داد. یک مقام عراقی گفته داعش کارخانه داروسازی در نینوا را نیز آتش‌ زد تا به دست نیروهای عراقی نیفتد. این منبع گفت: «این کارخانه گواهینامه بین‌المللی ایزو را در سال ۲۰۰۷ به دست آورد و از مهمترین کارخانه‌های داروسازی به شمار می‌رود». گفته می‌شود داعش هتل ۵ ستاره نینوا را نیز منفجر کرده است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶اسکای نیوز- حکم حبس محمد مرسی تأیید شد

حکم نهائی ۲۰ سال حبس علیه محمد مرسی، رئیس‌جمهور اسبق مصر در پرونده حمله به تظاهرکنندگان در اطراف کاخ ریاست جمهوری در دوره ریاست‌ جمهوری‌اش صادر شد. این حکم در پی تجدیدنظر خواهی وکلای مدافع مرسی صادر شد و دادگاه با رد تغییر مجازات، آن را تایید و اعلام کرد این حکم نهایی است. دستگاه قضایی مصر امروز حکم حبس ابد برخی دیگر از رهبران اخوان المسلمین از جمله اسعد الشیخه، احمد عبد العاطی، ایمن عبد الرؤوف هدهد وعلاء حمزه، محمد البلتاجی، عصام العریان، عبد الحکیم اسماعیل وجمال صابر را تایید و همزمان حکم حبس برخی دیگر از رهبران این گروه از جمله محمد بدیع را نقض کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: