دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
وزیر اسبق ارشاد گفت: امروز کسانی را در موقعیت‌های حکومتی شاهد هستیم که ۲۰ سال پیش علیه نهضت آزادی حرف زدند اما اکنون فکرشان همان فکر نهضت آزادی است.
محمدحسین صفار هرندی اظهار کرد: در محافل سیاسی انقلاب مدعیانی پیدا شدند که بر این باور شدند که یا انقلاب ما مفید نبوده و یا اگر فایده داشته در حد برچیدن حکومت طاغوتی کفایت می‌کرد و بعد از آن انقلاب نمی‌توانست مفید باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این افراد ضد انقلاب نیستند عنوان کرد: برخی از این افراد هم‌اکنون در کشور مسئولیت دارند و عناصری هستند که قدرت سیاسی دارند و بر کرسی‌های اداره کشور تکیه زدند.
وی بیان کرد: استدلال این افراد این است که انقلاب‌گری با اداره نظام قابل جمع نیست و بر این باورند انقلاب‌گری را اگر مجموعه‌ای از ارزشها بدانیم که انسان انقلابی به اجبار باید به آنها وفادار باشد برخی از این ارزشها در زمان تاسیس حکومت و نظام دست و بال شما را می‌بندد.
صفارهرندی یادآور شد: امروز کسانی را در موقعیت‌های حکومتی شاهد هستیم که ۲۰ سال پیش علیه نهضت آزادی حرف زدند اما اکنون فکرشان همان فکر نهضت آزادی است.
وی با تاکید بر اینکه نگرانی امروز از گذشته بیشتر است عنوان کرد: بر خلاف آن روزها که نهضت آزادی در گرفتن پست حکومتی محروم بود اما کسانی که امروز این حرفها را می‌زنند در پست‌های حکومتی تکیه زده‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری در دو سال اخیر در مورد انقلابی‌گری و باقی مانده خط امام سخن می‌گویند به خاطر احساس خطر از برخی وابستگان انقلاب است.
وی با بیان اینکه این افراد برجام‌های یک، ۲ و ۳ را از اقتضائات حکومت قلمداد می‌کنند یادآور شد: برجام یک انتخابی بود که رهبر معظم انقلاب از ابتدا نسبت به خطرات آن هشدارهایی را صادر می‌فرمودند و در جاهایی برای رسیدن به توافق از برخی داشته‌های خود چشم‌پوشی کردیم.
صفارهرندی تصریح کرد: طرف مقابل با زرنگی برای اینکه شما را از دست ندهد موارد دیگری را مطرح می‌کند و بحث موشک‌ها  و تجهیرات دفاعی را به میان می‌آورد.
وی با بیان اینکه آمریکاییها تن‌شان از موشک‌های ما می‌لرزد ادامه داد: آنها وقتی وارد این منطقه شدند بر این باور بودند کسی مانع آنها نیست، امروز شرایط را طور دیگری می‌بینند.
صفارهرندی با اشاره به برخی موضوع‌گیریها در تضعیف توان دفاعی خاطرنشان کرد: کسانی که پیشنهاد تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان خدا را با قیافه‌های موجه مطرح می‌کنند یا خائن و یا احمق هستند.
وی با بیان اینکه این افراد با حماقت خودشان می‌خواهند کشور را به کام جنگ ببرند ابراز کرد: کل کشته‌های جنگ آمریکایی‌ها در منطقه از ۱۵ سال پیش زیر ۱۰ هزار نفر است اما یک از استراتژیست‌های آمریکایی تعداد کشته ها در جنگ احتمالی با ایران را در روز نخست ۲۰ هزار نفر عنوان کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: