يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶المسیره- شکست کامل داعش در حمله به کرکوک

به گفتۀ مقام‌های عراقی، تروریست‌های داعش در حمله به کرکوک کاملاً شکست خورده و ده‌ها تن از آنان کشته شده‌اند. نیروهای امنیتی این کشور به حملۀ داعش در شهر کرکوک پایان داده و بعد از سه روز درگیری دست‌کم ۷۴ تروریست را کشته‌اند. نجم‌الدین کریم، استاندار کرکوک، دوشنبه اعلام کرد: «حملۀ داعش به پایان رسیده و زندگی به روال عادی بازگشته‌است». این مقام عراقی افزود: «نیروهای امنیتی بیش از ۷۴ تروریست داعشی را کشته و چند تن دیگر، از جمله فرماندۀ آن‌ها را دستگیر کرده‌اند».به گفتۀ وی، اعتراف‌های این فرمانده حاکیست در حمله به شهر کرکوک حدود ۱۰۰ تروریست مشارکت داشته‌اند. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶النهار- ابوبکر البغدادی کجاست؟

سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش به همراه اعضای خانواده خود از شهر موصل در استان الانبار عراق فرار کرده است. بر اساس گزارش‌ها، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به همراه اعضای خانواده و ۵۰ محافظش از موصل در عراق به سمت مرزهای سوریه فرار کرده است. در همین راستا منابع اطلاعاتی عراق نیز اعلام کردند که حمله داعش به منطقه الرطبه در غرب عراق نیز با هدف پوشش عملیات فراری دادن البغدادی از موصل صورت گرفته است. گفتنی است، نیروهای امنیتی عراق از هفته گذشته تاکنون عملیات آزادسازی موصل از لوث تروریست‌های داعش را کلید زده‌اند و تاکنون نیز دستاوردهای بسیاری کسب کرده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- اقلیم کردستان: ترکیه در موصل نقشی ندارد

سخنگوی نیروهای اقلیم کردستان عراق اعلام کرد نیروهای ترکیه هیچ جایی در عملیات نظامی موصل ندارند. وی افزود که هیچ گونه هماهنگی رسمی بین وزارت پیشمرگه و نیروهای ترکیه در منطقه وجود ندارد. این در حالی است که ترکیه اعلام کرده بنا به درخواست اقلیم کردستان عراق قصد مشارکت در عملیات آزادسازی موصل را دارد. بینالی ییلدریم نخست‌وزیر ترکیه روز گذشته اعلام کرد که در پاسخ به درخواست کمک نیروهای کُرد در شمال عراق توپخانه ترکیه مواضعی را در موصل بمباران کرد. در واقع، مقامات ترکیه اصرار دارند در این عملیات مشارکت داشته باشند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶دویچه وله- هشدار آلمان درباره فروپاشی اتحادیه اروپا

وزیر خارجه آلمان ضمن اعلام اینکه این وزارتخانه قصد دارد با گشایش بحث‌های عمومی به بحران‌های کنونی اتحادیه اروپا بپردازد گفت که چنین بحران‌هایی می‌توانند باعث فروپاشی اتحادیه اروپا شوند. فرانک والتر اشتاین‌مایر گفت که وزارت‌خانه متبوعش قصد دارد تا بحث‌های عمومی را درباره آینده اتحادیه اروپا در زمینه مسایلی مانند بحران مالی، ورود موجی از پناهجویان و شوک ناشی از همه‌پرسی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برگزار کند. به زعم وی این بحران‌ها می‌توانند به فروپاشی این اتحادیه منجر شوند. وی گفت: «بحران مالی، ورود موجی از پناهجویان به اروپا و شوک ناشی از همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این اتحادیه را دچار بحران کرده است».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: