دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
محمود صادقی نماینده تهران و طراح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار اعتماد آنلاین  از تقدیم سوالش از وزیر کشور به دلیل تعلل در بررسی واگذاری املاک شهرداری تهران خبر داد و گفت: شب گذشته با دکتر رحمانی فضلی در همایشی بودم. با ایشان صحبت کردم و خواستار ارائه توضیحاتی در خصوص بررسی و پیگیری موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران شدم چرا که شک داشتم ایشان چنین عملکردی در مورد تحقیق و تفحص شهرداری تهران داشته باشند.
وی ادامه داد:  ایشان گفتند بعدا توضیح می دهم اما در حالی که همایش به پایان رسید توضیحی ندادند.بنده به ایشان گفتم فردا سوال می کنم که گفتند سوال کنید. سوال را از جلسه گذشته آماده کرده بودم و خواستم اطمینان بیشتری در خصوص موضوع بوجود بیاید اما این اتفاق نیفتد.
این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: اصل سوال بنده این است که علت تعلل وزرات کشور در پیگیری و بررسی موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران چیست؟ 

پیگیری موضوع به شخصی داده شده که خودش در فهرست واگذاری‌هاست

وی به تشریح سوالش از رحمانی فضلی پرداخت و تصریح کرد: از وزیر کشور انتظار می رود در حیطه مسئولیت خود نسبت به پیشگیری، پیگیری و مقابله با تخلفات احتمالی و مبارز با فساد تعلل نکنند. در این ارتباط حسب اطلاع موجود وزیر محترم کشور رسیدگی به موضوع واگذاری املاک را به کسی ارجاع داده است که نام خودش در فهرست سازمان بازرسی وجود دارد. 
صادقی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر یکی از مدیران خوشنام و پاک دست خودش-وزیر کشور- را یعنی معاون سازمان شهرداری و دهیاری که ظاهرا دیدگاه انتقادی نسبت به عملکرد شهرداری داشته را عزل کرده است. از سوی دولت هم از وزیر کشور درخواست کرده که به این موضوع رسیدگی کند و گزارش دهد اما با این وجود رفتارهایی که از سوی وزیر کشور طی این مدت سر زده است دقیقا عکس این بوده و سوال برانگیز است. بنابراین ما خواسته ایم که وزیر کشور برای پاسخ به این سوال در مجلس حضور یابند.
وی با بیان ایکه سوال را تقدیم هیات رئیسه کرده است، اظهارداشت: سوال امروز تقدیم هیات رئیسه شده است و طی ۱۰ روز به کمیسیون شوراها ارجاع داده می شود.وزیر نیز ۱۰ روز فرصت دارد که در کمیسیون قانع شود و اگر در کمیسیون قانع نشدیم سوال به صحن ارجاع داده می شود.
این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: این یک نوع سوء رفتار و سوء عملکرد از سوی وزرات کشور است.
صادقی همچنین با اشاره به پاسخ مکتوب شهرداری تهران در خصوص تحقیق و تفحص، اظهارداشت: باید توضیحات شهرداری به طور دقیق مطالعه کرد. بنده نگاه اجمالی و بررسی اولیه داشتم و این گزارش را کلی می دانم و به نوعی فرار از پاسخ است. بیشتر به یکسری از مصوبات و مقررات اشاره شده و ورودی به اصل موضوع نکرده است. به نظر می آید باید بخواهیم مسئولین شهرداری در کمیسیون حاضر شوند و توضیح مبسوطی بدهند. به نظر می رسد ۲ هفته زمان می برد تا مسئولی شهرداری در کمیسیون حاضر شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: