يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۶ریانووستی- لغو روادید ایران و روسیه تا پایان سال میلادی

سایت رسمی سازمان گردشگری روسیه اعلام کرد، توافق بین روسیه و ایران جهت لغو ویزای توریستی در آخر ماه نوامبر امسال مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر وزارت امور خارجه روسیه در حال بررسی توافق لغو ویزای توریستی با ایران است و در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های کنسولی دو کشور که در آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود. رئیس سازمان گردشگری روسیه هم‌چنین با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته میلادی شمار گردشگران ایرانی در روسیه بیش از ۱۱۱ درصد رشد داشته است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، روادید گردشگری میان دو کشور برچیده شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۶رای الیوم- نخستین سفر «ملک سلمان» به قطر

پادشاه عربستان برای عرض تسلیت به خاطر درگذشت امیر پیشین قطر به دوحه رفت. این نخستین سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به قطر از زمان برتخت نشستنش در ژانویه ۲۰۱۵ است. سفر وی به قطر با هدف عرض تسلیت به مقامات قطر در پی درگذشت خلیفه بن حمد آل ثانی، امیر پیشین قطر است. روز دوشنبه مراسم تدفین امیر پیشین قطر در غرب دوحه برگزار شد. وی روز یکشنبه در سن ۸۴ سالگی درگذشت. در این مراسم خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اسماعیل هنیه، معاونش و ممنون حسن، رئیس جمهور پاکستان حضور داشتند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۶السومریه نیوز- آزادسازی «الرطبه» عراق از اشغال داعش

یروهای عراقی توانستند منطقه و شهر «الرطبه» در غرب استان الانبار را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند. سرلشگر اسماعیل المحلاو» فرمانده عملیات استان الانبار امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند شهر و منطقه «الرطبه» را به طور کامل از اشغال داعش آزاد کنند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های شهر نصب کنند. وی افزود: «عملیات هنوز برای پاکسازی کامل شهر و به دام انداختن تروریست‌های مخفی شده ادامه دارد». شهر الرطبه، شب گذشته به اشغال تروریست‌های داعش در آمده بود. این شهر در غرب الانبار در مسیر مواصلاتی بغداد به سوریه و اردن قرار گرفته و منطقه راهبردی محسوب می‌شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۶المنار- پیش‌بینی «اولاند» درباره آینده داعش

رئیس جمهور فرانسه در سخنانی تاکید کرد در صورت نابودی داعش در موصل عراق، استان الرقه سوریه آخرین پایگاه داعش خواهد بود. فرانسوا اولاند گفت: «در صورت سقوط داعش در موصل عراق، رقه سوریه آخرین مرکز باقی مانده برای داعش خواهد بود؛ بنابراین باید برای نابودی نهائی این گروه برنامه ریزی کنیم. هدف نهایی ما پیروزی در جنگ علیه داعش است و برای این موضوع در حوزه نظامی و سیاسی کاملاً آماده‌ایم». وی در ادامه ضمن تاکید بر همکاری و وحدت در مبارزه با داعش گفت: «نبرد موصل کوتاه نخواهد بود و نیروهای عراقی و پیشمرگه باید وحدت خود را حفظ کنند. ما نگرانیم که داعش از شهروندان موصل انتقام بگیرد». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: