يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۶النشره- میشل عون دوشنبه رئیس‌جمهور لبنان می‌شود

عضو فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان عنوان کرد میشل عون دوشنبه به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود. آلن عون تأکید کرد هر چیزی قبل و بعد از جلسه انتخاب رئیس جمهور در سی و یکم اکتبر (دوشنبه هفته آینده) قابل بحث و بررسی است؛ اما هیچ چیز نمی‌تواند مانع برگزاری جلسه روز دوشنبه شود. وی خاطرنشان کرد بررسی هر ایده‌ای به شرط آنکه روی اجرای به موقع انتخابات تاثیر نگذارد و جریان مسایل را تغییر ندهد قابل بررسی است. آلن عون تأکید کرد تشکیل دولت ضرورتی اساسی است و قانون انتخابات از اولویت‌های مرحله بعدی است که باید در اولین فرصت تصویب شود تا انتخابات پارلمانی بر اساس قانون جدید برگزار شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- آمادگی روسیه برای حضور در عراق و لیبی

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، اگر مسکو درخواست‌های عراق و لیبی را در خصوص مشارکت روسیه در عملیات‌های مقابله با تروریسم در این کشور‌ها دریافت کند، حتما آن‌ها را بررسی خواهد کرد. میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: افزایش تنش در سوریه در نتیجه فروپاشی توافق روسیه و آمریکا و علت آن ناتوانی واشنگتن در جدا کردن گروه‌های مخالف میانه رو از تروریست‌هاست. بوگدانف در سخنرانی در حاشیه همایشی بین‌المللی در سوچی نسبت به اینکه آتش بس در سوریه مجددا برقرار شود، ابراز اطمینان کرد و گفت: «موضوع از سرگیری آتش‌بس نیازمند تضمین‌هایی از سوی بازیگران منطقه‌ای است که بر مخالفان مسلح تسلط دارند».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۶رویترز- تأکید چین بر ادامه مانور در دریای جنوبی

سازمان امنیت دریانوردی چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی به انجام مانورهای نظامی در یای جنوبی چین طی روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داد. این سازمان به سایر کشتی‌ها دستور داده است تا از این منطقه دور بمانند. چین به طور معمول مانورهای نظامی را در آب‌های مورد مناقشه با کشورهای منطقه برگزار می‌کند. این مانور‌ها یک هفته بعد از آن آغاز شده است که یک فروند ناوشکن آمریکایی به جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین نزدیک شده است. حضور این ناوشکن آمریکایی با هشدار ناوهای جنگی چین روبرو شد و ناو آمریکایی مجبور به ترک منطقه شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۶المصری الیوم- تأیید حکم رهبر اخوان‌المسلمین مصر

دادگاه تجدید نظر قاهره حکم حبس ابد رهبر اخوان‌المسلمین و شماری از رهبران این گروه را تأیید کرد. روز سه‌شنبه (دیروز) دادگاه تجدید نظر قاهره در اولین جلسه بررسی اعتراض محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین و ۳۶ تن از سران این گروه به حکم‌های صادر شده در پرونده معروف به «حوادث قلیوب» توصیه کرد حکم‌های صادر شده از سوی دادگاه اولیه لغو شود. دادگاه جنایی شبرا الخیمه پیش‌تر ۱۰ تن از رهبران اخوان المسلمین را به اعدام و ۳۷ تن دیگر را به حبس ابد محکوم کرده بود. در جلسه دوم بازنگری در این پرونده که امروز برگزار شد دادگاه تجدید نظر حکم حبس ابد محمد بدیع و دیگر محکومان را تأیید کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: