يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
روز گذشته، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن سفر به تهران، با وزیر خارجه و رئیس جمهور کشورمان دیدار و درباره شماری از مسائل مهم مورد توجه دو طرف گفت‌و‌گو کرد. در شرایطی که دور جدید تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه آغاز شده، این سفر دربردارنده نکات مهمی درباره نقش ایران در این زمینه بود. 

در دیدار روز گذشته موگرینی با ظریف، وزیر خارجه کشورمان ضمن استقبال از نقش سازنده اتحادیه اروپا در بحران سوریه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا اعلام کرد. حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان نیز اظهار داشت: «همه باید بدانند مسأله سوریه راه‌حل نظامی نداشته و باید با روش‌های سیاسی حل‌وفصل شود که در این راستا، فعال شدن بیشتر اتحادیه اروپا در راستای ایجاد امنیت و آرامش در سوریه با همکاری کشورهای منطقه تأثیرگذار خواهد بود». 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته و پس از پایان سفر یک روزه‌اش به تهران، در وبلاگ شخصی خود نوشت: دیدارهای وی با مقامات ایرانی، صرفاً دیدار دوجانبه نبوده، بلکه شروع همکاری است که اتحادیه اروپا تصمیم دارد در مورد سوریه با قدرت‌های منطقه‌ای داشته باشد. وی با بیان اینکه اروپا به همراه کشورهای منطقه می‌تواند شرایط را برای شروع روند حل و فصل بحران سوریه و آغاز طرح بازسازی فیزیکی، سیاسی و اجتماعی این کشور ایجاد کند، افزود: «اتحادیه اروپا به همراه سازمان ملل به روند گفت‌و‌گو با همه کشورهای کلیدی کمک خواهد کرد. ما مجاری ارتباطی خوب و بازیگرانی از جمله ایران و عربستان در منطقه داریم. فعالیت ما در زمینه راه حل‌های سیاسی، بهترین سرمایه گذاری برای آینده‌ای باثبات است. این امر در اتحادیه اروپا نیز مصداق دارد».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: