دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
سوژه روز
حسن روحانی با فاصله بسیار کمی از استعفا و برکناری سه وزیرش، گزینه های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد. گزینه هایی که بحث های بسیاری را بر سر احتمال رای مثبت مجلس به آن ها به راه انداخته اند. 
یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به شانس رای آوری وزاری پیشنهادی ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش گفت که احتمالا نظر نهایی فراکسیون امید رای مثبت به هر سه گزینه باشد.
محمد جواد فتحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ من فکر می‌کنم فضای این مجلس با مجلس قبل خیلی متفاوت است و تغییراتی که مردم به دنبال آن بودند، در مجلس دهم تا حدی تحقق پیدا کرده است. اینها نمایندگان مجلس نهم نیستند. ‌البته افرادی هستند که با هر سه وزیر پیشنهادی مخالفت می‌کنند ولی من فکر می‌کنم تعدادشان چندان قابل توجه نباشد که بتوانند مانع رای آوردن این سه نفر شوند.
فتحی با اشاره به تعیین سه کمیته در فراکسیون امید برای ارزیابی سه وزیر پیشنهادی خاطر نشان کرد:‌ من فکر می‌کنم نظر نهایی فراکسیون به این جا ختم می‌شود که به هر سه نفر رای مثبت بدهند و به نوعی دولت را در ماه‌های آخر کارش همراهی کنند. زیرا فرصتی هم برای رد گزینه‌های پیشنهادی و معرفی وزرای جدید وجود ندارد و فرصتی که از دست می‌رود هم به نظام و هم به کسانی که به نوعی درگیر این سه وزارت‌خانه هستند، آسیب می‌زند.
با این حال سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس می‌گوید: دانش آشتیانی برای تصدی وزرات آموزش و پرورش فرد ضعیفی است، لذا بعید می‌دانم وی از مجلس رأی اعتماد بگیرد.
مهرداد بائوج‌لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره‌ به معرفی احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نظر شخصی بنده این است که وی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش فرد ضعیفی است چون علاوه بر آنکه از خانواده آموزش و پرورش نیست، برنامه مدونی هم برای اداره این وزارتخانه ندارد، لذا بعید می‌دانم دانش آشتیانی از مجلس رأی اعتماد بگیرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: