يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- پرونده ایمیل‌های کلینتون دوباره به جریان افتاد

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد پرونده مربوط به ماجرای ایمیل‌های وزیر خارجه سابق این کشور و استفاده او از سِروِر شخصی دوباره بررسی می‌شود. جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، روز جمعه اعلام کرد پرونده بحث‌انگیز مربوط به ماجرای ایمیل‌های هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق این کشور و استفاده او از سِروِر شخصی دوباره بررسی می‌شود. جیمز کومی در نامه‌ای خطاب به اعضای کنگره گفت: «اف‌بی‌آی ایمیل‌های دیگری یافته که در ارتباط با تحقیقات پیشین است». وب افزود در حال حاضر نمی‌تواند در باره اهمیت محتوای این ای‌میل‌ها اظهارنظر کند و روشن نیست که تکمیل بررسی آن‌ها چه مدت زمان خواهد برد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶راشا تودی- توقف حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه

جنگنده‌های ترکیه حدود یک هفته است که به دلیل نگرانی از سرنگون شدن توسط سامانه‌های ضد هوایی سوریه، حمایت هوایی از عملیات موسوم به «سپر فرات» را متوقف کرده‌اند. این اتفاق به دنبال هشدار شدید دولت دمشق به آنکارا نسبت به سرنگون کردن جنگنده‌های ترکیه در صورت نقض حریم هوایی این کشور افتاده است. یک مقام ترکیه که نامش را فاش نساخت به روزنامه حریت گفت آنکارا در تاریخ ۲۲ اکتبر بعد از آنکه دمشق هشدار داد جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه را بر فراز سوریه سرنگون خواهد کرد، پشتیبانی هوایی از عملیات زمینی سپر فرات که با حمایت ارتش ترکیه در شمال سوریه جریان دارد را متوقف کرده است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶رای الیوم- ادامه تلاش‌ها برای حل دیپلماتیک بحران یمن

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای ارائه نقشه راه حل بحران این کشور به مقام‌های دولت مستعفی، عازم ریاض شد. اسماعیل ولد الشیخ احمد امروز – شنبه – در جریان سفر به ریاض با عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستعفی یمن دیدار می‌کند. وی در جریان این دیدار، نقشه راهی که برای حل بحران یمن تدوین کرده است را به منصور هادی ارائه خواهد داد. نماینده ویژه سازمان ملل پیش از این به صنعا نیز سفر کرده و در دیدار با نمایندگان جنبش انصارالله و حزب علی عبدالله صالح رئیس‌جمهوری پیشین یمن، نقشه راه صلح را به آن‌ها ارائه کرده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶المیادین- شکایت سوریه از اسرائیل به یونسکو

بعد از گذشت چند روز از قطعنامه کمیته میراث فرهنگی جهانی سازمان یونسکو علیه اسرائیل، دولت سوریه از این رژیم به‌خاطر حفاری‌ها در قنیطره شکایت کرد. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که سوریه شکایتی از این رژیم به‌دلیل حفاری‌های باستانی در استان مرزی قنیطره تقدیم سازمان یونسکو کرده است. بر اساس این گزارش، سازمان یونسکو نیز به درخواست سوریه ترتیب اثر داد و نامه‌ای خطاب به نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی در این سازمان ارسال کرد که در این نامه از وی خواسته شده است توضیحات لازم در خصوص حفاری‌ها در روستای بئر العجم در استان قنیطره را بعد از مشورت با طرف‌های ذیربط در این رژیم به یونسکو ارائه کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: