يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶السومریه نیوز- ارتش عراق وارد شهر موصل شد

نیروهای ارتش عراق با ورود به منطقه «الکرامه» در جنوب شرق شهر موصل، عملیات نظامی در داخل شهر را رسما آغاز کردند. صبح امروز نیروهای مبارزه با تروریسم، لشگر نهم زرهی ارتش عراق و سپاه سوم لشگر یکم و لشگر پیاده‌نظام ۱۶ از سه محور وارد منطقه «کوکجلی» در بخش شرقی حاشیه شهر موصل شدند. منطقه‌ای که دروازه منطقه الکرامه در داخل موصل محسوب می‌شود. پیش از ظهر نیز نیروهای عراقی توانستند منطقه «زوایا» در حومه جنوب شرقی موصل را به طور کامل آزاد کنند. پیشتر برخی منابع گفته بودند عملیات موصل هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و جنگ واقعی با ورود نیروها به موصل آغاز خواهد شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶آناتولی- ۱۸ خبرنگار دیگر در ترکیه دستگیر شدند

مقام‌های امنیتی ترکیه گفتند، ۱۸ خلبان دیگر هم در ارتباط با تحقیقات از سازمان تروریستی فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه توسط مقام‌های امنیتی این کشور دستگیر شدند. سربازرس قونیه روز پنجشنبه حکم دستگیری برای ۷۳ خلبان را به عنوان بخشی از تحقیقات مرتبط با سازمان تروریستی فتح‌الله گولن صادر کرده است. تا روز پنجشنبه ۴۵ خلبان بازداشت شده‌اند. یکی از منابع امنیتی در این استان که خواست نامش فاش نشود، گفت که این دستگیری‌ها در ۱۷ استان در سراسر ترکیه صورت گرفته است. دولت ترکیه می‌گوید سازمان گولن در کودتای ۱۵ ژوئیه سال جاری علیه آنکارا دست داشته، اما گولن این موضوع را رد می‌کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶رای الیوم- تلاش عربستان برای سرپوش گذاشتن بر جنایت «حدیده»

در پی حمله وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به زندانی در حدیده یمن و کشته و زخمی شدن حدود ۱۰۰ تن در این حمله، ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای مدعی شد که جنگنده‌هایش یک مرکز امنیتی متعلق به انصارالله را هدف گرفته‌اند. در این بیانیه ادعا شده که جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان ساختمان امنیتی مرکزی انصارالله یمن در استان حدیده واقع در ۲۲۶ کیلومتری غرب صنعاء را هدف قرار داده‌اند؛ ساختمانی که بنا به ادعای ائتلاف توسط نیروهای گروه انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل بر عملیات‌های نظامی استفاده می‌شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ایتارتاس- تعلیق رسمی همکاری هسته‌ای مسکو- واشنگتن

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، یک قانون فدرال را برای تعلیق توافق بین دولت‌های روسیه و آمریکا در زمینه دفع پلوتونیوم در سطح تسلیحات به امضا درآورد. این سند در وب‌سایت رسمی اطلاعات قانونی قرار داده شده است. این سند در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶ به به تصویب دوما و در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۶ به تصویب مجلس اعلاء این کشور درآمد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیش‌نویس قانون تعلیق قرارداد روسیه و آمریکا در زمینه دفع پلوتونیوم را روز ۳ اکتبر بعد از امضای یک حکم مربوطه، در اختیار دوما قرار داد. طبق این گزارش، این قانون در روز انتشار رسمی آن یا همان ۳۱ اکتبر (امروز) اجرایی شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: